ما جوانان انقلابی محکم‌تر از هر زمان دیگری بر سر آرمان استکبار ستیزی ایستاده‌ایم

نماینده تشکل‌های دانشجویی، بیانیه دانشجویی مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان را در مراسم این روز در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، قرائت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نماینده تشکل‌های دانشجویی، بیانیه دانشجویی مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان را در مراسم این روز در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، قرائت کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

امسال تلافی در رویداد بزرگ و برجسته یوم‌الله سیزدهم آبان ماه این عید استکبارستیزی و راهپیمایی اربعین حسینی فرصتی برای تامل بیشتر در ارتباط بین این دو مفهوم را فراهم ساخته است. بدون شک اربعین حسینی بزرگترین رزمایش انسان‌های آزاده و استکبارستیز از سراسر جهان است حول مفهوم آزادگی و عزت فارغ‌ از هر نژاد و ملیتی و زبانی در کنار یکدیگر گرد آمده‌اند.

به درستی که اربعین حسینی و حضور چند میلیونی عاشقان منتهای آزادگی و پررونق‌تر شدن هر ساله این مانور تشیع و ایجاد روحیه ضد استکباری ناشی از تاسی به جمهوری اسلامی در میان سایر ملل از نشانه‌های بارز ناتوانی و شکست استکبار است. فراهم کردن چنین بستری که ایجاد پیوندهای عمیق میان ملت‌های آزاده و ضد استکباری برای جهان گوشه‌ای برکات آن است، تنها از کسی ساخته است که خود نماد آزادگی و ایستادگی در برابر استکبار بود. گرد آمدن چنین جمعیت عظیمی نشان از آن دارد که عاشورا و قیام سید‌الشهدا نمونه و مصداق کاملی از استکبارستیزی است و نشان از آن دارد که زمینه‌سازی برای تحقق ظهور در گرو اشاره و ترویج فرهنگ استکبارستیزی است. چرا که هر چه مردم جهان به مفهوم آزادگی و ایستادگی در برابر طاغوت و استکبار نزدیک شوند، به جامعه موعود نزدیک شده‌ایم و اما امروز به رسم هر ساله در این مکان تاریخ جمع شده‌ایم تا نکاتی را به استکبار جهانی و در راس آن آمریکا اعلام بداریم.

این مکان روایت‌گر تحقیر آمریکا و تفکر استکباری آن است. اشغال لانه جاسوسی ایالات متحده توسط دانشجویان پیرو خط امام سیلی محکمی بد که از نتایج آن ایجاد روحیه مقابله به مثل به آمریکا و شکست ابهت پوشالی آن بود. خوب است که هر گاه گزاره‌ای در مورد سایر ملل بیان می‌دارند، نیم نگاهی به این ساختمان بیندازند تا نشانه تحقیر همیشگی خود را فراموش نکنند. آمریکای نگران امروز برای ما تازگی ندارد؛ آمریکای نگرانی که دست و پا می‌زند تا افول خود را به هر وسیله ممکن مستور سازد. آمریکا که عصبانی از تحقیرهای مکرر خویش در این 40 سال است و باید بداند که سلسله تحقیرهای آمریکا که با تسخیر سفارت وی در سال 58 شروع شد نه تنها پایان نمی‌پذیرد بلکه در مواردی مختلفی چون حادثه طبس، دستیابی ایران به سوخت غنی شده هسته‌ای، شکار پهپادهایش و به زانو درآوردن نظامیان او در جزیره‌ فارسی تکرار شده است و باید بداند که این تحقیرها تنها تنها توسط جمهوری اسلامی صورت نمی‌پذیرد بلکه در سایر ملل نیز در حوادثی همچون شکست آمریکا در ویتنام، کوبا، افغانستان و عراق تکرار شده است.

سیاست‌ها و رویه‌های خصمانه و سلطه‌جویانه آمریکا و هجمه‌های رسانه‌ای او تازگی ندارد، چرا که این منش چهل ساله ایالات متحده در مواجه با جمهوری اسلامی بوده و تنها قالب‌های آن تفاوت کرده است و امروز دیگر بر همگان ثابت شده که ذات سلطه جویانه استکبار غیرقابل تغییر است، چه هنگامی که با دست دوستی و فریب کاری جلو بیاید و چه هنگامی که با عداوت آشکار در میدان حضور یابد. نکته‌ شایان توجه دیگر آن است که امروز پس از گذشت چهار دهه از ابتدای انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آفت‌هایی آرمان‌ استکبارستیزی را تهدید می‌کند که اهم آن را می‌توان منحصر شدن در مدل استکبارستیزی ارائه شده در ابتدای انقلاب اسلامی و یا منحصر شدن استکبارستیزی در لایه ادبیات و گفتار اشاره داشت.

باید توجه داشت که استکبار ستیزی زمانی معنا می‌یابد که مواضع ضداستکباری به عمل ضداستکباری منجر شود در غیر این صورت ما با تقلیل استکبار ستیزی به لایه‌ی گفتار مدل‌هایی از استکبار ستیزی را شاهد خواهیم بود که با مبانی انقلاب ما همخوانی نداشته و آرمان استکبار ستیزی را دچار تحریف می‌نماید. آفت دیگر عدم ارائه مدل استکبار ستیزی در در شرایط و زمان کنونی است. تسخیر لانه جاسوسی آشکار با عمال و ایادی محسوس، اختصاص به سال 58 ندارد اما اکنون اوضاع کمی متفاوت گشته است و استکبار ستیزی را در زمینه‌های دیگر نیز تعریف کرد. مردم انقلابی و آزاده ایران اسلامی تجربه شرایط دشوارتر نظیر شرایط معیشتی و اقتصادی دوران دفاع مقدس را نیز داشته است اما عوامل امیدبخشی چون وجود تدبیر و امید و نبود تبعیض، شرایط را آسان‌تر می‌نمود. امروز و در شرایط پیچیده‌ کنونی ج نبه داخلی مبارزه با استکبار جهانی درمان‌ زخم‌هایی است که دشمن برای فشار به ملت ایران روی آنها دست می‌‌گذارد.

استکبار جهانی برای پیشبرد اهداف خود و ایجاد اخلال در رسیدن مردم ایران اسلامی به آرمان‌های خود همه توان خویش را صحنه آورده است و شرایط به گونه‌ای پیچیده طراحی شده است که برخی از حربه‌های استکباری در قالب قانون بین‌المللی نظیر لوایح استعماری cft ارائه می‌شود. از سال 58 و پس از تسخیر سفارت، ناکام گذاشتن آمریکا در رسیدن به اهدافش ادامه یافت و لانه‌های جاسوسی دیگر یکی پس از دیگری توسط جوانان مومن انقلابی فتح شد و جریان انقلاب سنگر به سنگر رو به جلو پیشرفت کرد اما باید توجه داشت که نقشه‌های استکبار به مراتب پیچیده‌تر از گذشته گشته است و این نکته حائز اهمیت است از آن جهت که باید به این موضوع توجه داشت تا ناخودآگاه تکمیل کننده پازل استکبار نباشیم. امروز شرایط به گونه‌ای پیچیده است که برخی ناخودآگاه و برخی خودآگاه در زمین دشمن بازی می‌کنند و اهداف او را با ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی، ترسیم افق‌های نادرست و مواردی از این دست به پیش می‌برند. امروز استکبار ستیزی در مبارزه با تبعیض خلاصه می شود. امروز استکبار ستیزی یعنی مبارزه با تفکراتی که اشرافی‌گری و تبعیض را گسترش می‌دهند.

امروز استکبار ستیزی یعنی کاهش وابستگی اقتصادی به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های نیم بند خارجی که با کوچکترین اخمی فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و اما سخن پایانی: ما جوانان انقلابی به عنوان فرزندان نسل سوم و چهارم این انقلاب محکم‌تر از هر زمان دیگری بر سر آرمان استکبار ستیزی ایستاده‌ایم و ذره‌ای از قلل رفیع آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهیم آمد و آمادی تمام و کمال خود را برای تحقق این آرمان‌ها اعلام می‌داریم.

همچنین تنها راه برون رفت از وضع وجود را اتکا به ظرفیت جوانان مومن انقلابی دانسته و خود را متعهد به تلاش همه جانبه برای پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها می‌دانیم. ایالات متحده و ایادی آن باید بدانند همه خون جوانانی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند در رگ‌های ما جریان دارد، لذا تحقیر آمریکا را در تمامی زمینه‌ها به فضل الهی ادامه خواهیم داد و لحظه‌ای از دشمنی با استکبار و عمال آن عقب ننشسته و قویا معتقدیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هیچ‌گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نخواهیم کرد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

انتهای پیام/

کد خبر: 975752

وب گردی

وب گردی