سردار عروج: مسئولان کفایت لازم را برای ارتقاء فرهنگ شهادت ندارند/ دانشگاه ها صرفا روی تعلیم تمرکز نکنند

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران گفت: متاسفانه مسئولان فعلی کشور، از کفایت لازم برای ارتقای فرهنگ شهادت در جامعه برخوردار نیستند.

سردار خسرو عروج مشاورعالی فرمانده سپاه پاسداران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ترویج و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها اظهار داشت: هر نقطه ای از نظام جمهوری اسلامی از جمله دانشگاه ها، اگر تمرکزشان صرفا روی تعلیم نباشد و بر تربیت نیز تمرکز کنند و همچنین به آن تربیت به صورت میدانی عمل کنند، بر اساس قاعده فلسفی و حقوقی راه حقیقی پیدا خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه فاصله برخی از مسئولان با واقعیت های تربیتی زیاد شده است و این موضوع اصلی ترین دلیل توجه اندک به فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه های کشور است.

سردار عروج تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها به برگزاری مراسم و ارائه یک سری گزارشات محدود شده است؛ اما اگر بخواهیم به باطن این فرهنگ پی ببریم و از ذات آن آگاه شویم، لازم است به صورت فردی وارد میدان شویم و این حرکت را به جلو ببریم.

مشاور فرمانده سپاه در پایان تاکید کرد: متاسفانه مسئولان فعلی کشور، از کفایت لازم برای ارتقای فرهنگ شهادت در جامعه برخودار نیستند و لذا به تمرین و خودسازی بیشتری در این راستا نیاز دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975757

وب گردی

وب گردی