راهکارهای جلوگیری از خسارت حمله گرگ در روستای زردین  یزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با حضور در جمع مردم و شورای اسلامی روستای زردین به بررسی وضعیت خسارت ناشی از حمله گرگ به منطقه پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، نیره پورملائی گفت: از هفته گذشته تاکنون، مامورین و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست جهت بررسی و رسیدگی به موضوع در قالب تیم های پایش به منطقه اعزام شده اند و با حضور مداوم در منطقه، مسائل موجود را از نزدیک رصد و پایش می کنند. ضمنا اقدامات لازم برای ایجاد ناامنی در گرگ ها و پراکنده کردن آن ها از محل صورت گرفته است و این مهم تا رفع کامل نگرانی مردم منطقه در دستور کارخواهد بود.

وی گفت: بیشتر گزارشات حمله گرگ، که مردم تحت عنوان گرگ گوش بلند و یا گرگ سفید گزارش می کنند در واقع هیبرید سگ و گرگ است. از این رو دفع مناسب لاشه های مرغداری ها و دامداری ها و دفع اصولی زباله ها می تواند از ازدیاد سگ های ولگرد و یا جذب سایر گوشتخواران به محیط های انسانی جلوگیری کند.

نیره پورملائی تاکید کرد: ایمن سازی محل های نگهداری دام ها و تامین علوفه جهت نگهداری آن ها در محیط های بسته یکی از راهکارهای جلوگیری از خسارت گرگ در این مقطع بوده و پیگیری آن در سطح شهرستان ( از طریق شورای تامین و یا شورای برنامه ریزی) می توند راهگشا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975761

وب گردی

وب گردی