دانشگاه آزاد و صندوق های سرمایه گذاری برای ایجاد فضای کسب و کار همکاری دارند

جلسه هم اندیشی با صندوق های پژوهش و فناوری و شرکت های سرمایه گذاری با حضور دکتر نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی با صندوق های پژوهش و فناوری و شرکت های سرمایه گذاری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسزایی در بحث توسعه فضای کسب و کار دانش بنیان در کشور دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم دانشگاه آزاد اسلامی، گستردگی واحدهای آن در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: این موضوع فرصت بسیار بزرگی برای دانشگاه است و می تواند در زمینه توسعه امور دانش بنیان تأثیرگذار باشد.

دکتر نجفی در ادامه با ارائه آماری از مراکز رشد، هسته های فن­آور و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حال حاضر 128 مرکز رشد، 136هزار و 451 مترمربع فضای مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی، 601 هسته فن­آور و 1244 محصول تولیدشده توسط شرکت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که قطعاً ظرفیت دانشگاه بیش از این موارد است.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه با توجه به ظرفیت و پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت های سرمایه گذاری بسیار خوبی در این دانشگاه فراهم است، تصریح کرد: برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از نظر توانمندی و محصولات دانش بنیان بسیار شگفت انگیز هستند و می توانند به محلی برای سرمایه گذاری صندوق های پژوهش و فناوری تبدیل شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال یک همکاری مستمر با صندوق های سرمایه گذاری است

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال یک همکاری مستمر با صندوق های سرمایه گذاری است، افزود: سعی ما بر این است که یک نمایشگاه دائمی با صندوق های سرمایه گذاری ایجاد کنیم و به تناوب محصولات دانش بنیان خود را در معرض خرید، فروش و معاوضه قرار دهیم. در واقع ایجاد یک فضای کسب و کار و تبادل نظر از اهداف ماست. البته ظرفیت سازی و طراحی این نمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است.

در ادامه این جلسه، دکتر اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پتانسیل بالای این دانشگاه در فضای کسب و کار دانش بنیان گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یک فضای کسب و کار با عقبه دانشی و نیروی کار فراهم کرده اند که به یک فرصت برای صندوق های سرمایه گذاری تبدیل شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در اقتصاد کشور نقش مؤثری ایفا کند

وی با تأکید بر لزوم کار مشارکتی دانشگاه آزاد اسلامی با صندوق های پژوهش و فناوری و شرکت های سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: حوزه های کشاورزی، صنعت گردشگری، سلامت و درمان و تبدیل به احسن کردن املاک و دارایی ها ازجمله حوزه های مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است که می تواند موضوع همکاری دوطرفه در فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان باشد.

دکتر شاکری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با شبکه گسترده دانشی و دارایی های خود، می تواند در اقتصاد کشور نقش مؤثری ایفا کند.

دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه ایده در دانشگاه آزاد اسلامی به وفور یافت می شود، تأکید کرد: رسالت صندوق های سرمایه گذاری، تبدیل ایده به محصول و ایجاد ثروت است. بنابراین این دو حوزه می توانند با یک همکاری مشترک، زمینه ایجاد فضای کسب و کار در کشور را فراهم کنند.

وی از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با صندوق های سرمایه گذاری خبر داد.

در ادامه این نشست، مسئولان صندوق های پژوهش و فناوری و شرکت های سرمایه گذاری به بیان نظرات و پیشنهادات خود درخصوص همکاری و ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 975774

وب گردی

وب گردی