برگزاری نشست سراسری مدیران مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تبریز

پنجمین نشست سراسری مدیران مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دانشگاهی تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز، حسن رسولی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در پنجمین نشست سراسری مدیران مراکز رشد دانشگاه آزاد سراسر کشور گفت: ورودی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیاز به تقویت دارد.

وی با بیان اینکه ربات ها باید پا به عرصه وجود گذاشته و یاری گر انسان ها باشند، اظهار داشت: وقتی موضوع کارآفرینی را در کشورهای مختلف مثل ژاپن بررسی می کنیم، می بینیم به ازای هر یک نفر، دو شغل وجود دارد و توجه عمیق آنها نسبت به آینده منجر به ساخت ربات ها شده تا در صورت وجود هرگونه مشکل انسانی، از آنها کمک بگیرند.

معاون پژوهش و فناوری واحد تبریز افزود: تولد مراکز رشد یک امر مبارک در دانشگاه آزاد اسلامی بود. احساس می کنم مراکز رشد علیرغم توفیقاتی که دارد، هنوز از ظرفیت و پتانسیل آن ها به خوبی بهره مند نشده ایم.

وی با اشاره به تاسیس سرای نوآوری دانشگاه، تصریح کرد: چرخه ایجاد سرای نوآوری آزاد هرچه سریعتر تکمیل شود تا فناوران و پژوهشگران بتوانند در این مرکز گامی مستمر در عرصه نوآوری بردارند. امیدوارم طی تعاملی که بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد اسلامی استان وجود دارد، برای آینده دانشجویان این عرصه موثر واقع شود.

رسولی تاکید کرد: ورودی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیاز به تقویت دارد. اگر صحبت از تقویت استارت آپ ها داریم باید مکانیزم و بسترهای لازم را برای پرورش ایده ها نیز فراهم کنیم تا برنامه ای برای خروجی مراکز رشد داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 975778

وب گردی

وب گردی