تقویت روح دین‌‌‌‌داری مهم‌‌ترین دغدغه فرهنگی است

کارشناس مسئول فرهنگی معاونت سما تهران گفت: تقویت روح دین‌‌‌‌داری، مهم‌‌ترین دغدغه فرهنگی است که باید سرلوحه کار مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد. در مدارس و دانشگاه ها باید اصول اعتقادی با شیوه‌های صحیح ارائه شود.

مهدیه عرب قندان کارشناس مسئول فرهنگی معاونت سما تهران در حاشیه برگزاری راهپیمایی 13 آبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بزرگ‌ترین چالش فرهنگی برای انتقال درست ارزش‌های انقلاب گفت: آشنایی جوان امروز با حقایق مهم تاریخ انقلاب ایران از چالش‌های مهمی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان امر قرار گیرد، البته انتقال درست این ارزش‌ها در تمامی مدارس ما که پایگاه اولیه آموزش بعد از خانواده محسوب می شوند مشهود است و حضور گسترده نسل امروز در راهپیمایی‌های مرتبط با ارزش‌های مقدس انقلابی و اسلامی بیانگر همین مسئله است.

وی درباره نقش دانشگاه آزاد در ارائه ارزش‌های فرهنگی به نسل امروز افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خصوصا در دوره جدید، فعالیت‌های موثر فرهنگی در همه زمینه‌ها داشته است که اثرات آن به وضوح دیده می‌شود در این راستا مدارس سما که وابسته به این دانشگاه بزرگ کشور است به تاسی از الگوی فرهنگی مناسب در این دانشگاه، قدم‌های استواری را در جهت آشنایی نسل امروز با ارزش‌های دینی و انقلابی برداشته است.

مسئول فرهنگی معاونت سما تهران در ادامه خاطر نشان کرد: حضور مشتاقانه دانش آموزان سما در راهپیمایی‌‌‌های ارزشی و دفاع از آرمان‌‌‌‌‌‌های انقلاب اسلامی بیانگر انتقال درست این ارزش‌ها به نسل امروز است؛ اما آنچه مسلم است این است که فعالیت‌های فرهنگی باید در تمام مراکز آموزشی کشور که نقش تعیین کننده‌‌ای در تربیت آینده سازان ایران دارند ساماندهی شود و در نحوه عملکرد‌ها دقت بیشتری شود تا نسلی که پرورش می یابد پیام رسان ارزش‌های دینی و ملی به نسل‌های بعد باشد.

عرب قندان تاکید کرد: در حال حاضر تقویت روح دین‌‌‌‌داری مهم‌‌ترین دغدغه فرهنگی است که باید سرلوحه کار مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد و در مدارس و دانشگاه‌ها که بعد از خانواده پایگاه اولیه آموزش فردی و اجتماعی است، دانش آموزان و دانشجویان باید با روش‌های صحیح با اصول دینی و اعتقادی آشنا شده و نحوه به کار‌گیری این امور را در زندگی فردی و اجتماعی بیاموزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975790

وب گردی

وب گردی