برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و شناخت سرطان‌های شایع در زنان و تغذیه سالم

دوره آموزشی پیشگیری و شناخت سرطان‌های شایع در زنان و تغذیه سالم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد پرند و به همت دفتر فرهنگ و همکاری مرکز بهداشت شهر جدید پرند همایشی با عنوان تغذیه سالم و آگاهی از بیماریهای شایع زنان با حضور کارکنان واحد دانشگاهی پرند و رباط کریم در سالن آمفی تئاتر دانشکده علامه طباطبایی برگزار شد.

در این همایش یک روزه که با استقبال کارکنان مواجه شد، در خصوص عوامل دخیل در ایجاد سرطان های شایع زنان و نشانه های بروز این بیماری، تا انجام مراقبت های ساده از ابتلا به سرطان ها بحث و تبادل نظر شد.

مینانصرتی کارشناس مامائی و مسئول فنی بهداشت و سلامت شهر جدید پرند با بیان اهمیت آگاه سازی عمومی بانوان به سرطان های شایع خاص جنس خود افزود: شناخت عوارض و علائم سرطان های شایع در زنان و اقدام به موقع در جهت درمان می تواند کمک زیادی به بهبودی سلامت زنان داشته باشد که در این راستا کلاس های آموزشی پیشگیری و شناخت سرطان های شایع در زنان با هدف پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

وی در خصوص سرطان های شایع در زنان از قبیل سرطان دهانه رحم و سرطان سینه، راه های پیشگیری، تشخیص و درمان توضیحاتی ارائه کرد.

مژگان جاورسینه کارشناس تغذیه بهداشت و سلامت شهر جدید پرند هم با بیان اینکه اهمیت تغذیه در زنان بیش از مردان است، گفت: اگر تغذیه زنان سالم نباشد، عوارض آن کل جامعه را درگیر می‌کند. وی با اشاره به اهمیت مصرف انواع نان سبوسدار، تخم مرغ، لبنیات کم چرب ، نمک یددار افزود: اگر وعده‌های غذایی مصرفی میزان کالری و ویتامین‌های موردنیاز بدن را تأمین کند، ضمن تأمین انرژی بدن، باعث به‌وجود آمدن شادی و نشاط در فرد می‌شود و در صورت قرار گرفتن ورزش نیز در کنار تغذیه صحیح، عملکرد کارهای روزانه و زندگی فرد در اجتماع بهبود خواهد یافت.

کد خبر: 975797

وب گردی

وب گردی