آدمک عمو سام و عکس ترامپ به آتش کشیده شد

همزمان با راهپیمایی روز بزرگداشت تسخیر لانه جاسوسی در تهران، رسانه‌های جهان گزارش‌های متعددی از حضور گسترده مردم ایران منتشر کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در سی و نهمین سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز در ایران، رسانه‌های جهان بازتاب راهپیمایی میلیونی سیزده آبان ۹۷ را منتشر کردند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در مطلبی از تهران نوشت، هزاران ایرانی روز یکشنبه (امروز) در خیابان‌های تهران در سالروز تسخیر سفارت آمریکا راهپیمایی کردند. آسوشیتدپرس ادامه داد، این جمعیت شعار «مرگ بر آمریکا و «مرگ بر اسرائیل» در خیابان‌های پایتخت ایران سر دادند.

خبرگزاری «رویترز» نیز در مطلبی نوشت، راهپیمایی روز یکشنبه ایرانی‌ها با شعار «مرگ بر آمریکا» در سالروز تسخیر سفارت آمریکا برگزار شد. رویترز ادامه داد، هزاران دانش‌آموز امروز در راهپیمایی شهر تهران حضور داشتند و آدمک «عمو سام»، پرچم آمریکا و عکس‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به آتش کشیدند. رویترز همچنین نوشت، رسانه دولتی ایران میلیون‌ها نفر را نشان داد که در راهپیمایی در بیشتر شهرهای ایران حاضر بودند و وفاداری خود به آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران را نشان دادند. رویترز ادامه داد، مردم هر سال در این روز شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند اما این بار به دلیل تصمیم دولت آمریکا برای بازگردانی تحریم‌ها علیه ایرانیان، دشمنی آمریکا و ایران شدت یافته است.

شبکه صهیونیستی «آی۲۴» نیز در گزارشی نوشت، جمعیت زیادی از ایرانیان در پایتخت این کشور و در سی و نهمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. این شبکه صهیونیستی به واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران اشاره کرده و در ادامه نوشت، از آن زمان روابط واشنگتن و تهران که از ابتدای انقلاب اسلامی ایران خراب شده بود، دچار شکاف بیشتر شد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز در گزارشی با انتشار ویدیویی از حضور مردم ایران در راهپیمایی روز سیزدهم آبان، به جمعیت هزاران نفری در راهپیمایی شهر تهران و نام گرفتن این روز به نام روز دانش‌آموز در ایران اشاره کرد.

خبرگزاری چینی «شینهوآ» در گزارشی درباره سی و نهمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نوشت، هزاران ایرانی روز یکشنبه در تهران راهپیمایی و در مقابل سفارت سابق آمریکا در مرکز تهران تجمع کردند. شینهوآ ادامه داد، افراد حاضر در راهپیمایی با در دست داشتن پلاکارد، علیه آمریکا و متحدان منطقه‌ای آمریکا شامل رژیم صهیونیستی ، شعار سر دادند و این مناسبت امسال همزمان با بازگشت تحریم‌های جامعی است که واشنگتن علیه تهران اعمال می‌کند.

«خبرگزاری فرانسه» با انتشار گزارشی تصویری نوشت، با اعمال دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران که روز دوشنبه (فردا) اجرایی می‌شود، مردم ایران برای یادبود سالروز تسخیر سفارت آمریکا، در مقابل ساختمان سفارت سابق آمریکا در تهران جمع شدند.

خبرگزاری فرانسه در حساب توئیتری خود نیز نوشت؛ ایرانیها در تهران و دیگر شهرهای ایران تظاهرات کردند و با حمل پلاکاردهایی از دونالد ترامپ وی را به سخره گرفتند. ایرانیها همچنین تصاویری از دلار آمریکا را زیر پا لگدمال کردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

شبکه «الجزیره» نیز نوشت، هزاران ایرانی در تهران و در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، همزمان با سی و نهمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا راهپیمایی کردند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

دیگر رسانه‌ها همچون شبکه «العربیه انگلیسی»، روزنامه‌های «اسرائیل تایمز»، «واشنگتن‌پست»، شبکه «اِی.بی.سی»، و روزنامه «هیندو» نیز به نقل از دیگر رسانه‌ها، خبر راهپیمایی مردم ایران در سالروز تسخیر لانه جاسوسی را منتشر کردند. اما برخی رسانه‌ها چون شبکه خبری «بی.بی.سی» تا این لحظه سکوت کرده و گزارشی از حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی سیزدهم آبان ۹۷ منتشر نکرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975811

وب گردی

وب گردی