«در مسیر نوآوری» منتشر شد

رییس مرکز نشر دانش‌بنیان فناور از انتشار "در مسیر نوآوری" گزارش حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه خبر داد.

به گزارش گروه علم‌وفناروی ایسکانیوز، پرویز کرمی رییس مرکز نشر دانش‌بنیان فناور با اعلام این خبر اظهار کرد: این کتاب گزارشی از نتایج و عملکرد بخشی از شرکت های حمایت شده در قالب "برنامه حمایت از طرح های تجاریسازی فناوری" را شامل می شود. تدوین کتاب در دو بخش صورت گرفته که بخش نخست آن در باب مدیریتی موضوع و حمایت از تجاری سازی طرح های فناورانه در سراسر کشور با اعطای تسهیلات ارزان قیمت است. همچنین بخش دوم به معرفی برخی شرکت های مورد حمایت به تفکیک استان اختصاص دارد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی تجاریسازی فناوری را کلیدی ترین اتفاق در مسیر تکامل یک فناوری و به تبع آن یک طرح فناورانه دانست و گفت: ارائه این گزارش تصویرگر گوشه ای از اتفاقات اثرگذار سال های 1392 تا 1396 معاونت تجاری سازی فناوری معاونت علمی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و در نهایت اقتصاد مقاومتی است. در این کتاب ضمن معرفی ظرفیت های نهفته ای که قابلیت ایجاد جهش اقتصادی در کشور را دارد نشان داده شده که "خواستن توانستن است".

کرمی همچنین با اشاره به نقش بی بدیل مرحوم محمود شیخ زین الدین در اجرایی کردن این برنامه ها و "برنامه حمایت از طرح های تجاریسازی فناوری" عنوان کرد: در این برنامه تا کنون با حمایت و تخصیص 360 میلیارد ریال تسهیلات از 363 طرح حمایت شده که خود منجر به ایجاد و تثبیت اشتغال حدود 8 هزار نفر گردیده است.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی همچنین ابراز کرد: همچنین شاهد افزایش درآمد شرکت ها به میزان بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال هستیم و 47 درصد از شرکت های مورد حمایت در این برنامه موفق به اخذ تاییدیه از کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975867

وب گردی

وب گردی