منظری توکلی: هزینه های دانشگاه آزاد از طریق دانشجو و هدایای مردمی تأمین می شود/ دلیلی برای پرداخت مالیات وجود ندارد

رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای خصوصی است و تمام منابع مالی آن از طریق هدایای مردمی و شهریه های دانشجویی تأمین می شود.

حمدالله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به پرداخت مالیات از سوی واحدهای دانشگاه آزاد با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای خصوصی است و تمام منابع مالی آن از طریق هدایای مردمی و شهریه های دانشجویی تامین می شود.

وی افزود: بیشتر امکاناتی که در دانشگاه آزاد وجود دارد از جمله زمین ها و ساختمان های اداری بخشی از اهدایی های مردم تلقی می شود؛ اگر در آینده ساختمانی نیز بخواهد ساخته شود، نیاز به خیرین مردمی وجود دارد.

توکلی ادامه داد: باتوجه به این موضوعات، دلیلی وجود ندارد دانشگاه آزاد اسلامی که بیشتر هزینه های آن از طریق مردم تامین می شود، اقدام به پرداخت مالیات کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با بیان این که دانشگاه آزاد یک تشکیلات خدماتی است تصریح کرد: بسیاری از موسساتی که در حال ارائه خدمات آموزشی هستند، قائدتا باید از پرداخت مالیات معاف شوند؛ زیرا که این موسسات به دنبال خدمت رسانی به جامعه هستند و حتی در موارد زیادی به کمک دولت نیز می آیند.

وی تاکید کرد: خدمات آموزشی حق مسلم یک جامعه است و دولت وظیفه دارد در این راستا امکانات آموزشی را فراهم کند؛ در همین رابطه دانشگاه آزاد نیز به کمک دولت آمده تا این خدمات به شکل مطلوب تری به جامعه ارائه شود.

توکلی اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از موارد تکالیفی که برگردن دولت قرار دارد را انجام می دهد؛ برخی از دانشگاه های دولتی دارای هزینه های بسیار بالایی هستند به عنوان مثال یکی از روسای این دانشگاه ها به من گفت که آنقدر پول در دانشگاه ما وجود دارد که نمی دانیم با این مقدار پول چه کار کنیم؟! اما دانشگاه آزاد به کمک دولت آمده است و خدمات آموزشی را به جامعه ارائه می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در پایان گفت: با توجه به خدمات آموزشی دانشگاه آزاد و همچنین کمک هایی را که به دولت در این راستا انجام می دهد، دلیلی برای پرداخت مالیات از سوی واحد های دانشگاه آزاد وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975876

وب گردی

وب گردی