مشکل اصلی شرکت‌‌های دانش بنیان، بحث مالی و بازاریابی است

معاون پژوهشی واحد یزد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان جزو صنایع هایتک محسوب می‌شوند، منتها چون تجربه ای در بحث مدیریت مالی ندارند، در بازار فروش با مشکل روبه رو خواهند شد، لذا دانشگاه اگر بتواند در بحث مدیریت مالی به شرکت‌ها مشاوره های دقیق بدهد و در بازاریابی نیز به آن‌ها کمک کند، یکی از مشکلات اصلی آن‌ها را حل کرده است.

دکتر نوید نصیری‌زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد واحد یزد گفت: دانشگاه ما دارای یک مرکز رشد در زمینه فناوری‌های نوین است که در این مرکز، دو شرکت دانش‌ بنیان مستقر است و سه شرکت دانش بنیان نیز در حال گذراندن مراحل اخذ مجوز هستند.

نصیری‌زاده در رابطه با مسائل مالی مراکز تحقیقات و چگونگی تامین هزینه ها اذعان داشت: در این مراکز بودجه ها را به صورت مشارکتی تامین می کنیم، به طوری که با شرکت‌ها در یک سری از برندسازی‌ها وارد بحث‌‌های مرتبط با بازار شدیم که این حالت به نفع شرکت‌ها بوده و برای مجموعه دانشگاه نیز سودآور است، در واقع دانشگاه با استفاده از جایگاه و برند خودش برای شرکت مشتری‌های خاص پیدا می‌کند.

او در ادامه اظهار کرد: مشکل اصلی شرکت‌‌های دانش بنیان و فناوری، بحث مالی و بازاریابی است که اگر بتوان این دو مشکل را حل کرد، می‌توان گفت دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت، این شرکت‌ها از نظر دانش و فناوری شرایط لازم را داشته اند و به نحوی جزو صنایع هایتک محسوب می‌شوند، منتها چون تجربه ای در بحث مدیریت مالی ندارند، در بازار فروش نیز با مشکل روبه رو خواهند شد، لذا دانشگاه اگر بتواند در بحث مدیریت مالی به شرکت‌ها مشاوره های دقیق بدهد و در بازاریابی نیز به آن‌ها کمک کند، یکی از مشکلات اصلی آن‌ها را حل کرده است.

معاون پژوهش و فناوری واحد یزد گفت: دولت می‌تواند با ایجاد شبکه همگن، از مرحله تامین مواد اولیه تا فروش از شرکت‌ها حمایت کند، شرکت‌ها نیز باید وظیفه تولید با کیفیت را بر عهده داشته باشند، چون این شبکه همگن در ساختار دولتی ما وجود ندارد، این شرکت‌ها اغلب با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975877

وب گردی

وب گردی