بخش دیگری از تاریخ سینمای ایران ماندگار شد

موسسه سینما شهر با خرید لابراتوار فیلمساز، مکان این شرکت قدیمی که بخش مهمی از فیلم های تاریخ سینمای ایران در آن تولید شده است را حفظ کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل ازروابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری این لابراتوار که نقش مهمی در سینمای ایران داشته‌است در اوایل سال ۱۳۹۳به دلیل دیجیتالی شدن صنعت سینما تعطیل شد و اخیرا با بازسازی توسط موسسه سینما شهر به عنوان محل جدید این موسسه و مرکز پشتیبانی سینماهای کشور به بهره برداری رسید.
محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در بازدید از محل سابق لابراتوار فیلمساز با ابراز خوشنودی از حفظ این بنای تاریخی پیشنهاد کرد: بخشی از لابراتوارهای فیلم که سیر تحول و تاریخچه این صنعت را نشان می دهد در این ساختمان به عنوان موزه صنعت لابراتوار فیلم نگهداری شود.
در این بازدید که در حاشیه جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان امور سینمایی و سمعی بصری انجام شد سالن سینما با ظرفیت 50 نفر جهت نمایش فیلم و کنترل استانداردهای کیفیت صدا و تصویر نیز به بهره برداری رسید.
لابراتوار فیلمساز در سال ۱۳۴۶ در تهران واقع در خیابان مفتح جنوبی کوچه بوربور به عنوان لابراتوار ظهور و چاپ تأسیس شد و بخش عمده فعالیت آن از بدو تأسیس تا اواخر دهه۱۳۵۰ ظهور و چاپ فیلم‌های تبلیغاتی بود اما از دهه ۱۳۶۰ شرکت فیلمساز به یکی از اصلی‌ترین لابراتوارهای ظهور و چاپ فیلم‌های سینمایی تبدیل شد.
بیش از 370 فیلم سینمای ایران از «مغول ها» و «غریبه و مه» و «باغ سنگی» تا «اجاره نشین ها» و «کانی مانگا» و «شاید وقتی دیگر» و تا «مرهم» و «سعادت آباد» مراحل فنی را در این لابراتوار انجام داده اند

کد خبر: 975900

وب گردی

وب گردی