رفتارآمریکا در تضاد با حقوق بشر است

دبیرکل مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رفتار آمریکا اعمال تحریم های جدید علیه ایران را در تضاد با حقوق بشر دانست.

کیوان عاصم در حاشیه امضای شکایت نامه دانشجویان به دادگاه لاهه علیه دولت آمریکا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، تحریم های جدید آمریکا را محکوم کرد و گفت: رفتار آمریکا که در تضاد با حقوق بشر و نشان دهنده این واقعیت است که دولت آمریکا برخلاف شعارهای ظاهری، دولتی بی سواد بوده و به بشریت ارزش نمی دهد.

وی افزود: این دولت فقط کشور آمریکا را ندیده و به سایر ملت ها توجه نمی کند و به اعمال وحشیانه خود می اندیشد و از حقوق بشر به صورت ابزار سیاسی استفاده می کنند که نمونه بارز آن خروج از برجام و تحریم ها است که غذا و دارو و آموزش را مورد هدف قرار داده است.

عاصم به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند؛ اگر ما را محاصره اقتصادی کنند، فرزند رمضانیم و اگر ما را محاصره نظامی کنند، فرزند عاشوراییم، اشاره کرد و گفت: این تحریم ها برای ما فرصت است و حکم های جدیدی هم که توسط مقام معظم رهبری به جوانان داده شد، نشان از اعتماد ایشان به جوانان این مرز و بوم است و آنان راه حل مشکلات هستند و بعضی مسئولان نیز باید به جوانان اعتماد کنند.

دبیرکل مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشجویان احساس مسولیت می کنند و حق خود می دانند که از مطالبات ملت ایران دفاع کنند.

وی افزود: سازمان های بین المللی باید از حق مظلوم دفاع کنند و ملت های آزاده و سازمانهای بین المللی سکوت معنی دار خود را بشکنند که در غیر اینصورت باعث می شود خود سازمان‌ها زیر سوال بروند.

عاصم عنوان کرد: ما با طرح این شکایت از سازمان های بین المللی تقاضای رسیدگی به خواسته های نامشروع آمریکا که با پول سعودی و ظلم های یهودی انجام می شود را داریم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: آمریکایی ها و هم پیمانان شان با نظام و ملت ایران مخالف هستند و با تحریم ها ضرر به مردم می رسانند.

عاصم این جمله شهید بهشتی را یادآور شد که دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود و گفت: انتظار این است که سازمان های بین المللی به مطالبات مردم ایران ترتیب اثر بدهند و بدانند که ظالمان جهان و آمریکا نابود شدنی هستند.

کد خبر: 975904

وب گردی

وب گردی