مدیران فناوری اطلاعات به کسب‌وکار داده محور در خدمت جامعه می‌پردازند

ششمین همایش ملی «مدیران فناوری اطلاعات» با محوریت کسب‌وکار داده محور در خدمت جامعه؛ همراه با چهارمین جایزه ملی «فاب» با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی 4 دی ماه 97 در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، ششمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات در سال 1397 به پشتوانه تجربه چند دهه فعالیت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با رویکرد میان‌رشته‌ای و با شعار «کسب‌وکار داده محور در خدمت جامعه» به منظور آشنایی و تبادل دیدگاه‌ها، دستاوردها و تجربه‌های فرهنگی، مدیریتی و فناورانه حاصل از به‌کارگیری فناوری اطلاعات، با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود.
این رویداد با توجه به توسعه و گسترش علم و دانش در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات و با تاکید بر ارتقاء تخصص و مهارت مدیران این حوزه، بر آن است ضمن معرفی دستاوردهای برگزیده در حوزه‌های گوناگون علوم و فناوری اطلاعات؛ با برقراری پیوند کاری میان صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم مختلف، جهت بهبود نگرش داده محور در لایه‌های گوناگون سازمانی با تمرکز بر حکمرانی داده‌ها در حوزه‌های مختلف اطلاعات و فناوری اطلاعات گام بردارد.
محورهای ششمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات را سه حوزه علمی-فناورانه، سیاستی-مدیریتی و نیز اجتماعی-فرهنگی تشکیل می‌دهد. حوزه علمی-فناورانه شامل موضوعاتی چون کسب‌وکار هوشمند؛ هوش مصنوعی؛ کلان داده؛ کیفیت داده و استانداردها؛ تحلیل هوشمند داده‌ها؛ امنیت و ایمنی؛ معماری فناوری اطلاعات؛ مصورسازی داده‌ها و اطلاعات؛ سیستم‌های تصمیم‌یار می‌شود.
در حوزه سیاستی- مدیریتی به موضوعاتی مانند حکمرانی داده؛ مدیریت دانش؛ دولت الکترونیکی؛ کسب‌وکارهای مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی؛ بازاریابی و بازار سازی؛ اقتصاد داده محور؛ پلتفرم‌های کسب‌وکار؛ سیاست‌گذاری داده محور؛ آینده‌نگاری و حکمرانی داده‌ها؛ مشارکت عمومی-خصوصی در مدیریت اطلاعات؛ ارزیابی فناوری اطلاعات؛ سلامت الکترونیکی؛ گردشگری الکترونیکی؛ یادگیری الکترونیکی پرداخته خواهد شد.
اجتماعی- فرهنگی موضوع حوزه سوم این رویداد است که موضوعاتی چون اعتماد اجتماعی؛ مالکیت و حمایت از داده‌ها؛ صحّت و امنیت داده‌ها؛ شفافیت و اعتماد داده‌ها؛ ارزیابی تاثیرات اجتماعی؛ کنترل پذیری و دسترس‌پذیری داده‌ها؛ حریم خصوصی و محرمانگی داده‌ها؛ کلان‌داده‌ها و چالش‌های اخلاقی و حقوقی را شامل می‌شود.
ششمین همایش ملی «مدیران فناوری اطلاعات» با محوریت کسب‌وکار داده محور در خدمت جامعه؛ همراه با چهارمین جایزه ملی «فاب» با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی 4 دی ماه 97 در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975910

وب گردی

وب گردی