باید امکان قانونی برای رابطه بازرگانی با ایران وجود داشته باشد

سخنگوی دولت آلمان در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت که باید امکان قانونی برای رابطه بازرگانی با ایران وجود داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،آلمان اعلام کرد که باید راهکار قانونی برای رابطه بازرگانی با ایران وجود داشته باشد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «اشتفان‌زایبرت» سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: « آلمان متقاعد شده است که باید امکان رابطه بازرگانی به صورت قانونی با ایران وجود داشته باشد و در حال بررسی این موضوع است که چطور شرکت‌ها را از پیامدهای اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا در امان نگه دارد.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اردیبهشت ماه به طور یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و اعلام کرد تحریم‌های سرسختانه علیه ایران را در دوره ۹۰ و ۱۲۰ روزه باز می‌گرداند. امروز دوشنبه چهاردهم آبان آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا بعد از گذشت ۱۲۰ روز است.

این اقدام واکنش انتقادی شدید طرف‌های اروپایی را به دنبال داشته است به طوری که روز جمعه بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کردند و امروز آن را بازنشر کردند.در این بیانیه از محاسن برجام و پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل متحد از آن گفته شده و البته از ایران هم خواسته شده که کماکان به برجام پایبند بماند. اروپایی‌ها در بندهای بعدی بیانیه خود نوشته‌اند: «هدف ما حمایت از اروپایی‌هایی است که در تجارتی مشروع، با ایرانیان وارد تعامل شده‌اند.»

کشورهای اروپایی همچنین ضمن مخالفت با بازگرداندن تحریمهایی که به واسطه برجام لغو شده بود، از ایجاد ساز و کاری ویژه در زمینه مبادلات مالی با ایران خبر دادند. هرچند این سازو کار هنوز راه اندازی نشده است اما کشورهای اروپایی به طرف ایرانی قول داده‌اند تا اوایل سال آینده میلادی به صورت عملی بتوان از آن در مبادلات دوجانبه استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975913

وب گردی

وب گردی