تحریم‌، انگیزه ایران برای اتکا به صنایع‌بومی را افزایش می‌دهد

روزنامه‌ای چینی به نقل از یک کارشناس این کشور نوشت، بازگشت تحریم‌های آمریکا این انگیزه را به تهران می‌دهد تا صنایع خود را توسعه دهد و از وابستگی‌اش به نفت بکاهد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، بعد از آنکه دولت آمریکا دور جدید تحریم‌ها علیه ایران را آغاز کرده است، روزنامه چینی «چاینا دیلی» نوشت تصمیم آمریکا برای بازگردانی تحریم‌ها، با اعتراض‌ها و نگرانی‌های بین‌المللی مواجه شده است.

چاینا دیلی در این مقاله به سخنان رهبری اشاره کرد که فرموده‌اند، طی ۴۰ سال گذشته آمریکا از ابزارهای متنوعی برای به چالش کشاندن استقلال ایران استفاده کرده است اما نتیجه این اقدامات کشور را به سوی خودکفایی بیشتر پیش برده است.

این روزنامه به نقل از «لی جین» یک کارشناس چینی نوشت، بازگشت تحریم‌ها، ایران را در برابر انتظارات آمریکا تسلیم نمی‌کند؛ اما این انگیزه را ایجاد می‌کند تا محکم‌تر صنایع خود را توسعه دهد و وابستگی به صادرات نفت را کاهش دهد. وی افزود این تحریم‌ها به ایران انگیزه می‌دهد تا بر استقلال خود افزوده و در مسیر خود پیش رود.

وی همچنین گفت، با منابع طبیعی وافر در ایران، با وجود نیروی انسانی و زیرساخت‌های نسبتا کاملی که وجود دارد، دولت متعهد است اقتصاد مقاومتی را توسعه دهد که اقتصاد کشور را قادر خواهد کرد تا در برابر آشفتگی‌های ناشی از فاکتورهای خارجی ایستادگی کند.

در ادامه چاینا دیلی به نقل از «وانگ جین» یک محقق چینی نوشت، هدف اصلی تهران بعد از این تحریم‌ها باید ادامه جذب سرمایه خارجی از اروپا و روسیه و آسیا باشد.

امروز وزارت خارجه چین تاکید کرد که همکاری تجاری این کشور با ایران باید محترم شمرده شود و اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران را مایه تاسف دانست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اردیبهشت ماه به طور یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و اعلام کرد تحریم‌های سرسختانه علیه ایران را در دوره ۹۰ و ۱۲۰ روزه باز می‌گرداند. امروز دوشنبه چهاردهم آبان آغاز اعمال تحریم‌های آمریکا بعد از گذشت ۱۲۰ روز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975915

وب گردی

وب گردی