تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان غیرشاغل مقطع دکتری افزایش می یابد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در این خصوص گفت: وام دکتری مربوط به دانشجویان غیر شاغل و غیر بورسیه است و امسال باید این دانشجویان را شناسایی کنیم تا تسهیلات بیشتری برای آنها درنظر بگیریم.

ذوالفقار یزدانمهر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد شرایط وام دانشجویان دکتری گفت: در بحث دکتری سال گذشته 35 میلیارد وام ضروری گذاشته بودیم؛ اما امسال این ملبغ دو برابر شده است. این یعنی بیش از دو برابر دانشجویان را پوشش می دهیم و نزدیک 30 هزار نفر می‌توانند وام 3 میلیون تومانی بگیرند.

وی افزود: وام دکتری مربوط به دانشجویان غیر شاغل و غیر بورسیه است و امسال باید این دانشجویان را شناسایی کنیم تا تسهیلات بیشتری برای آنها درنظر بگیریم.

یزدانمهر ادامه داد: برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی شهریه پرداز مثل دانشجویان دکترای شبانه،دکترای پیام نور و غیرانتفاعی هر ترم وام 2 میلیون و 500 هزار تومانی پرداخت می کنیم. منبع وامی این دانشجویان دو برابر شده است. با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توافق کرده ایم با همان شرایط پرداخت شود و مرحله اول این وام هم ابلاغ شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص افزایش بودجه مالی وام دکتری غیر شاغل تاکید کرد: سال 93 ،3 میلیارد تومان بودجه برای دانشجویان درنظرگرفته شده بود که 700 هزارتومان در هر ترم آن هم بعد از آزمون جامع پرداخت می شد. در سال 94 میزان وام به 20 میلیارد و در سال 95 هم 58میلیارد وام دانشجویی در مقطع دکتری در نظر گرفته شد. سال 96، 166 میلیارد و امسال هم 225 میلیارد تومان وام به دانشجویان مقطع دکتری که غیر بورسیه و غیر شاغل هستند پرداخت می شود. امسال با این حساب هر تعداد دانشجوی واجد شرایط، وام دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: الان به غیر از وام شهریه ردیف بودجه‌مان متاسفانه صفر است و سازمان برنامه و بودجه هیچ تخفیفی نداده است. با همان تدبیر با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تفاهم نامه امضا کرده ایم در بحث دیگر وام ها سعی کرده ایم پوشش 100 درصد دهیم و دانشگاه هر دانشجویی که واجد شرایط باشد وام را دریافت خواهد کرد.

یزدانمهر عنوان کرد: صندوق رفاه دانشجویان به منظور ارتقای خدمات‌رسانی و گسترش جامعه تحت پوشش وام شهریه دانشجویان به دانشجویان با بانک قرض‌الحسنه مهر نیز هم‌افزایی انجام داده است که در سال اول اجرای این طرح صرفا پرداخت وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی به بانک واگذار شده بود و در صورت استقبال از طرح، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی نیز به این طرح اضافه خواهند شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی پرداخت مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد وام شهریه به دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی، پرداخت وام شهریه با کارمزد ۳ درصد، امکان ۴۸ ماهه برای بازپرداخت وام برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی و همچنین ۷۲ ماهه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از مهم‌ترین مفاد انعقاد تفاهم‌نامه با بانک فوق است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975918

وب گردی

وب گردی