دولت باید بانک سالاری را در نظام اقتصادی تضعیف کند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: کسانی که اعتقاد به مذاکره مجدد با آمریکا دارند عقل خودشان را باخته اند. این افراد باید از تجربه قبلی که در خصوص برجام  بود درس بگیرند.

علیرضا مرکزی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اینکه برخی از نخبگان سیاسی داخلی دم از مذاکره مجدد با آمریکا می زنند، گفت: به نظرم چنین کسانی که اعتقاد به مذاکره مجدد با آمریکا دارند عقل خودشان را باخته اند. این افراد از تجربه قبلی که در خصوص برجام بود باید درس بگیرند.
وی ادامه داد: ابهاماتی در خصوص مذاکره مجدد با آمریکا وجود دارد؛ اما هر انسان عاقلی با توجه به اتفاقات اخیر به این نتیجه می رسد که مذاکره با آمریکا جواب نمی دهد.
مرکزی در خصوص اینکه اولویت اصلی کشور در حال حاضر چه می تواند باشد اظهار داشت: اولویت فعلی کشور، اصلاح نظام بانکی است؛ یعنی ما تا این ساختار را اصلاح نکنیم تولید هم درست نخواهد شد و به تبع آن اشتغال هم به وجود نمی آید و اقتصادمان سر و سامان نمی یابد، مسائل اقتصادی اخیر هم ربطی به تحریم ها نداشته است.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: عمده مشکلات اقتصادی مربوط به نقدینگی می شود که باز هم به سیستم بانکی برمی گردد.
وی درباره اقدام مهمی که دولت برای ایستادگی دربرابر تحریم ها می تواند انجام دهد، گفت: مهم ترین کار دولت برای ایستادگی در برابر تحریم ها این است که بنگاه داری بانک ها را از بین ببرد و بانک سالاری را در نظام اقتصادی تضعیف کند، البته از دولت بعید است که چنین کاری انجام دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 975954

وب گردی

وب گردی