127 واحد منزل مبله بدون مجوز پلمب شد

معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس هشدار داد: کسانی که بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح مبادرت به اجاره دادن منازل مبله و تبلیغ در این خصوص می کنند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، احمد رحمانیان با بیان اینکه در بعضی از منازل مبله جرائم امنیتی و یا منافی اخلاق و عفت عمومی به وقوع می پیوندد گفت: بر اساس پرونده های قضایی تشکیل شده در این خصوص، در برخی از این قبیل منازل اموال مسافرین و مستاجرین به سرقت رفته و یا با نصب دوربین مدار بسته مخفی از حریم خصوصی آنها تصویربرداری و سپس مورد سوء استفاده قرار گرفته شده است.

این مقام قضایی ضمن هشدار به عموم هموطنان نسبت به پرهیز از اجاره این قبیل منازل اعلام کرد: به منظور برخورد با منازل مبله غیر مجاز در شش ماهه نخست سال جاری بر حسب دستور مرجع قضایی 127 واحد منزل مبله غیر مجاز پلمپ، 350 خط تلفن که مبادرت به تبلیغ و جذب مسافر می کردند قطع و 211 نفر که بدون اطلاع از ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص فعالیت داشتند توجیه و از آنان تعهد گرفته شد.

وی تصریح کرد: کسانی که قصد اجاره دادن منازل مبله را دارند می توانند جهت اخذ مجوز به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و یا جامعه هتل داران مراجعه و یا از طریق ثبت نام در سامانه مربوطه نسبت به اخذ مجوز و ارائه خدمات در قالب خانه مسافر اقدام نمایند.

دوربین های مداربسته ای که از مردم در منازل مبله غیرمجاز فیلم می گرفت

رحمانیان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری فارس با همکاری دادستان مرکز استان، فرماندهی انتظامی استان، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، جامعه هتل داران و مهمانپذیران ، اتحادیه مشاورین املاک و سایر دستگاههای مربوطه جلساتی را برگزار نموده که تصمیماتی نیز در راستای ساماندهی و پیشگیری از گسترش منازل مبله غیر مجاز گرفته شده است.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس با اعلام اینکه تبلیغات غیر مجاز این منازل در اماکن عمومی و بر روی دیوارها و تابلوها ممنوع بوده و متخلفین به اتهام تخریب از این جهت تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند، افزود: جهت تهیه مستند از تخلفات این این افراد، تیمی از شهرداری تبلیغات را رصد و از موارد غیر مجاز تصویر تهیه کرده و از افراد متخلف بانک اطلاعاتی تشکیل داده اند که به منظور پیشگیری از ادامه فعالیت غیرمجاز آنها به بیش از 1200 از این افراد پیامکهایی با مزمون ضوابط و مقررات مربوطه و تخلف آنها ارسال شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس ضمن اشاره به اقدامات فرهنگ سازی یاوران شورای شهر در این خصوص،گفت: دستورات قضایی مبنی بر دستگیری و بازداشت افراد متخلف از سوی دادسرای ناحیه 2 شیراز صادر می شود که در همین خصوص 38 نفر از کسانیکه بصورت غیر مجاز مبادرت به اجاره منازل مبله می نموده اند در مراجع قضایی محکوم شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975955

وب گردی

وب گردی