نفر:  افزایش کیفیت پژوهشی  دانشگاه، مهم‌‌ترین عامل جذب داوطلب است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد را در تمام رشته‌ها باید آنقدر بالا ببریم تا دانشگاه آزاد تبدیل به انتخاب اول هر داوطلب ورود به دانشگاه شود.

دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 گفت: در مسیر دست یابی به جایگاه نخست آموزش عالی کشور در چشم انداز 1404 باید زیرساخت‌‌های مربوط به دقت بررسی شده و کلیه امکانات و شرایط لازم برای رسیدن به این جایگاه در نظر گرفته شود که قطعا شرایط مناسب در یک فرصت کوتاه برای قرار گرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست به وجود نمی‌آید و نیازمند تلاش، پشتکار و برنامه ریزی مناسب است. با توجه به پتانسیل موجود در آینده‌ای نه چندان دور این امر محقق خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر باید در گام اول کیفیت آموزشی و پژوهشی را در تمام رشته‌ها آنقدر بالا ببریم که تبدیل به انتخاب اول هر داوطلب ورود به دانشگاه شویم. افزایش کیفیت در هر دانشگاهی مهم‌‌ترین مرحله برای جذب داوطلب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است، پیشرفت دانشگاه آزاد در زمینه علوم پزشکی و تربیت پزشک بسیار چشمگیر بوده است تا جایی که در بعضی از شاخه‌ها مثل دندان پزشکی همپای دانشگاه‌های مادر دولتی و یا حتی بالاتر از آنها قرار گرفته است.

نفر در پایان تاکید کرد: پیشرفت دانشگاه آزاد در زمینه علوم پزشکی، نشان دهنده افزایش کیفیت این دانشگاه در زمینه ارائه این علوم است. البته پیشرفت علوم پزشکی در سراسر کشور به وضوح دیده می شود؛ بنابراین در رقابتی قرار داریم که با عملکردی قوی باید تلاش کنیم تا به بالاترین کیفیت موجود در سطح کشور رسیده و به این تربیت سهم بزرگی از تربیت پزشک در کشور را به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 975960

وب گردی

وب گردی