مهارت آموزی و کارآفرینی، لازمه جذب داوطلبان برتر در دانشگاه آزاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: مهم‌ترین عامل در جذب دانشجو برای هر دانشگاهی ایجاد اطمینان از آینده است؛ بنابراین داوطلبان ورود به دانشگاه، قطعا به سمت دانشگاهی می‌روند که مهارت آموزی داشته و کار آفرین باشد.

دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری ایران است که با گستردگی در سراسر کشور منجر به افزایش تحصیلات عالیه در دورترین نقاط شده و گام بلندی در ایجاد عدالت آموزشی در کشور برداشته است؛ اما با وجود پتانسیل بالا و محرومیت زدایی آموزشی برای قرار گرفتن در جایگاه نخست آموزش عالی کشور باید کیفیت آموزشی و پژوهشی موجود را بالا برده تا بتواند دانشجوی بیشتری را جذب کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از رشته‌ها تا به امروز همپای دانشگاه‌های دولتی حرکت کرده و حتی در بسیاری از موارد بالاتر از این دانشگاه‌ها قرار گرفته است. افزایش کیفیت آموزشی و پژوهشی قطعا سبب جذب دانشجویان بیشتری خواهد شد. زمانی که امکانات مناسب برای حضور استادان مجرب که از سطح آموزشی بالاتری برخوردارند در دانشگاه آزاد فراهم شود قطعا سطح کیفی دانشگاه بالا می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در ادامه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عامل در جذب دانشجو برای هر دانشگاهی ایجاد اطمینان از آینده است. زمانی که داوطلب ورود به دانشگاه بداند بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار خواهد شد و در یک دانشگاه علاوه بر کسب مدرک، مهارت هم می‌آموزد قطعا به سمت دانشگاهی می‌رود که مهارت آموزی داشته و کارآفرین باشد.

سعیدی یاد آور شد: با توجه ویژه‌ای که دکتر طهرانچی به بحث پژوهش و گسترش شرکت‌‌های دانش بنیان دارند و با فراهم شدن امکانات لازم در راستای تحقق این امور در آینده‌‌ای نه چندان دور دانشگاه آزاد اسلامی می‌‌‌تواند در جایگاه نخست آموزش عالی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975995

وب گردی

وب گردی