دانشگاه آزاد اسلامی  بستر مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم نموده است

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات و توانمندی های گسترده علمی،آموزشی و پژوهشی بستر مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم نموده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند مسولان دانشگاه غرجستان کابل که برای بازدید علمی تخصصی از دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به این استان سفرکردند در اولین روز حضور در دانشگاه آزاد اسلامی استان در نشست تخصصی مشترک با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی شرکت کردند.
دکترسیدحسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه گفت:قطعا حضور این دو مهمان عالی قدر زمینه ساز توسعه همکاری های متقابل دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و افغانستان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در دهه ی گذشته نیز حدود یکصد دانشجوی افغانستانی از این واحد دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند.گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات و توانمندی های گسترده علمی،آموزشی و پژوهشی بستر مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم نموده است.
دکترناصرعلی رحمانی رئیس دانشگاه غرجستان کابل نیز ضمن بیان گزارش از روند تاسیس توسعه دانشگاه غیر دولتی غرجستان کابل گفت:دانشگاه غرجستان با هدف تحول علمی در افغانستان تاسیس شده و در ولایت فراه نیز شعبه دارد وی افزود :علاقه مند به توسعه ارتباطات دانشگاهی با دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی هستیم و امیدوارم این سفر زمینه ساز تبادل علمی فرهنگی و تبادل استاد و دانشجو و همکاری های مختلف علمی آموزشی باشد.
همچنین دکترمحمد اکرم عظیمی نیز به نمایندگی از دانشگاه غرجستان فراه از مسولان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و استان قدردانی کرد و گفت: بنده افتخار می کنم دانش آموخته جمهوری اسلامی ایران هستم، وی ضمن تحسین رشد و توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران گفت:ما علم و روشنایی را از ایرانی ها فراگرفته ایم و بسیار علاقه مند به توسعه ارتباطات دانشگاهی با دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی هستیم.
دکتر امیدشریعتی معاون پژوهش و فناوری و دبیرستاد امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی:
دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و خراسان جنوبی زیرساخت های ارتباطات بین الملل دانشگاهی را آماده نموده است
دکتر امیدشریعتی معاون پژوهش و فناوری و دبیرستاد امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و خراسان جنوبی زیرساخت های ارتباطات بین الملل دانشگاهی را آماده نموده است گفت: امکان اخذ ویزا برای دانشجویان افغانستان فراهم شده است.
وی در ادامه با اشاره به توسعه روزافزون دکترای پژوهش محور در دنیا و استقبالی که از این دوره ها می شودگفت: برای مشتاقان تحصیل در این مقطع نیز دانشگاه آزاد اسلامی تمهیدات لازم را فراهم نموده است.
دکتر شریعتی در ادامه به ایجاد شبکه نخبگان و اتاق های تدبیر و اندیشه دانشگاه اشاره کرد و گفت: با امکانات گسترده علمی ،آموزشی و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی خود را برای رقابت و حضور در عرصه بین الملل آماده نموده است.

دکتر حبیب الله نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی:
خراسان جنوبی یکی از دانشگاهی ترین استان های کشور محسوب می شود.

در ادامه این جلسه دکتر حبیب الله نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی یکی از دانشگاهی ترین استان های کشور محسوب می شود.
وی افزود دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان جنوبی با 5واحد مرکز دانشگاهی در 467رشته محل که در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد.
دکتر نخعی شمار رشته محل های تحصیلات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی را 129رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد و 34رشته محل دکتری تخصصی عنوان کرد و گفت:توسعه تحصیلات تکمیلی خراسان جنوبی نقش بسیار ارزشمندی در توسعه استان خواهد داشت.
در ادامه این جلسه دکتر حمیدرضا غفاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس و دکتر محمود مختاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات نیز به معرفی توانمندی های واحد های دانشگاهی خود پرداختند.
در این جلسه که دکتر علی خزاعی مدیر کل حراست دانشگاههای آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی و حجت الاسلام محمد حاجی زاده معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیزحضور داشتند دکتر محمدحسین رخشانی رئیس شورای اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی دکتر سیدغلامرضا موسوی رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر علی ماندگار رئیس شورای دانشجویی فرهنگی و دکتر حداد معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند نیز به استقبال از حضور روسای دانشگاه های غیردولتی افغانستان در خراسان جنوبی از فعالیت ها حوزه های متبوع خود و نحوه خدمات دهی هر حوزه به دانشجویان گزارشی بیان کردند.
گفتنی است در پایان سفر هیات افغانستانی به خراسان جنوبی تفاهم نامه همکاری انشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و دانشگاه غرجستان افغانستان به امضا رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 976060

وب گردی

وب گردی