تحریم‌های آمریکا جدید نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحریم‌‌های آمریکا را پیش از این داشته‌ایم و اتفاق جدیدی در این حوزه نیز رخ نداده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا ضد کشورمان، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در این 4 دهه اخیر تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا ضد ملت ایران وجود داشته و در این سال‌ها اگر قرار بود این تحریم‌ها اثری بر اقتصاد کشور بگذار تاکنون این اتفاق افتاده بود.

وی با اشاره به افزایش لیست افراد و شخصیت‌های مورد تحریم آمریکا، ادامه داد: این تحریم‌‌ها را پیش از این داشته‌ایم و اتفاق جدیدی در این حوزه نیز رخ نداده است اما آنچه مهم است این است که آمریکایی‌ها از ادعاهای خود که گفته بودند در 13 آبان فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانند نیز عقب نشینی کردند و برخی از کشورهای را در این زمینه مستثنی کردند.

نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه این موضوع برای خود آمریکایی‌ها هم اثبات شده که در شرایط جدید نمی‌توان یکجانبه عمل کرد، افزود: امروز کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهایی همچون روسیه، چین و هند با تصمیمات یکجانبه‌گرایان آمریکا همراهی نمی‌کنند که این خود نکته مهم در عرصه بین‌الملل است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا اثری بر اقتصاد کشورمان نخواهد گذاشت، تصریح کرد: آنچه امروز بر اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد عملکرد خودمان است که برای آن باید اصلاح ساختار اقتصادی داشته باشیم.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 976113

وب گردی

وب گردی