۱۲ تیم به مرحله کشوری مسابقات مناظره دانشجویی راه یافتند

مرحله منطقه ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی به اتمام رسید، ۱۲ تیم از بین ۵۸۰ تیم دانشجویی راهی مرحله کشوری شدند.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مرحله منطقه ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با شناسایی تیم های راه یافته به مرحله کشوری به اتمام رسید.

چهارمحال و بختیاری بیشترین میزان مشارکت در مسابقات مناظره دوره هفتم

استان های آذربایجان شرقی با ۲۲ تیم، آذربایجان غربی با ۱۶ تیم، اردبیل با ۸ تیم، البرز با ۲۲ تیم، ایلام با ۸ تیم، چهارمحال و بختیاری با ۹۶ تیم، خراسان رضوی با ۱۶ تیم، خراسان جنوبی با ۱۴ تیم، خراسان شمالی با ۱۲ تیم، فارس با ۸ تیم، زنجان با ۳۲ تیم، قزوین با ۲۰ تیم، قم با ۱۶ تیم، کردستان با ۱۶ تیم، در مسابقات مناظره دانشجویی حاضر شدند.

همچنین کرمانشاه با ۲۲ تیم، کرمان با ۲۰ تیم، گیلان با ۱۶ تیم، لرستان با ۱۶ تیم، سیستان و بلوچستان با ۱۲ تیم، مازندران با ۱۶ تیم، مرکزی با ۱۸ تیم، هرمزگان با ۳۲ تیم، همدان با ۸ تیم و یزد با ۳۲ از دیگر استان هایی بودند که در این مسابقات حاضر شدند.

دانشگاه های واقع در استان تهران، دانشگاه‌ الزهرا با ۸ تیم، خواجه نصیر الدین طوسی با ۸ تیم، علم و صنعت ایران با ۱۰ تیم، صنعتی اصفهان با ۸ تیم، امیرکبیر با ۸ تیم، امام صادق (ع) با ۱۸ تیم، تهران با ۱۲ تیم، صنعتی شریف با ۴ تیم و شهید بهشتی با ۸ تیم با این مسابقات همراه شدند.

با اتمام مرحله استانی – دانشگاهی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، ۵۸ تیم از استانهای مذکور به مرحله منطقه ای راه پیدا کردند.

مناظره ۵۸ تیم دانشجویی در چهار منطقه کشوری

مسابقات مناظره دانشجویی در مرحله منطقه ای، با تقسیم بندی استان ها در چهار منطقه «غرب»، «شرق « «شمال و شمال غرب» و منطقه «تهران و البرز» در فاصله زمانی نیمه مهرماه تا اوایل آبان ماه سال جاری برگزار شد و از هر منطقه سه گروه به مرحله کشوری برای کسب نشان «خواجه نصیر الدین طوسی» راه پیدا کردند.

از منطقه غرب تیم های سروش رازی از کرمانشاه، راه سبز امید از اصفهان و کاپا از فارس، از منطقه شرق تیم های علوم سیاسی و ساتراپ از مشهد و تیم فرهنگ از هرمزگان، از منطقه شمال و شمال غرب تیم های سردار جنگل از گیلان، جدال احسن از قزوین و شهید دیالمه از مازندران و از منطقه تهران و البرز، تیم های جیم ترکیبی از (دانشگاه های تهزان، تربیت مدرس، امام صادق (ع) و صنعتی شریف)، تیم مبین از البرز و تیم عدالت از دانشگاه شهید بهشتی به مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران راه پیدا کردند.

افزایش ۱۲ درصدی دانشجویان متقاضی مسابقات مناظره

هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده که طبق بررسی های به عمل آمده در این دوره تعداد دانشجویان متقاضی برای شرکت در مسابقات ۱۲ درصد رشد داشته است.

دانشگاه علم و فرهنگ میزبان مرحله کشوری دوره هفتم مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران می شود

پس از مشخص شدن ۱۲ تیم راه یافته به مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، مرحله کشوری مسابقات مناظره دوره هفتم، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ آذرماه سال جاری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

همچنین طبق اهدافی که دبیرخانه مسابقات مناظره دنبال می کند، تیم هایی که اصول اخلاقی این مسابقات اعم از احترام گذاشتن به نظر مخالف تیم مقابل، حضور در مسابقات مناظره سایر تیم ها، احترام به رأی داوران رعایت می کنند، در کنار تیم های اول و دوم به عنوان تیم اخلاق شناخته و تجلیل می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976230

وب گردی

وب گردی