پایان سوخت رسانی آمریکا به جنگنده های سعودی  در یمن

ائتلاف سعودی امروز ( شنبه) اعلام کرد،‌ از آمریکا خواسته سوخت رسانی هوایی به جنگنده‌هایش را در جریان عملیات کنونی در یمن متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ائتلاف سعودی امروز ( شنبه) اعلام کرد،‌ از آمریکا خواسته سوخت رسانی هوایی به جنگنده‌هایش را در جریان عملیات کنونی در یمن متوقف کند. وزیر دفاع آمریکا نیز از تصمیم عربستان برای توقف درخواست از آمریکا برای سوخت رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی در یمن حمایت کرد و این تصمیم را با مشورت دولت آمریکا دانست.

ائتلاف سعودی بعد از رایزنی‌ها با مقامات واشنگتن از آمریکا خواسته سوخت‌رسانی به جنگنده‌هایش در جریان عملیات جاری در یمن را متوقف کند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) صبح امروز اعلام کرد، در راستای آغاز تلاش‌های عربستان و کشورهای عضو ائتلاف سعودی در جهت عمل مداوم برای بالا بردن توانمندی‌های نظامی و تقویت خودکفایی عربستان و ائتلاف عربی اخیرا توانسته قابلیت خود در زمینه سوخت رسانی هوایی به جنگنده‌ها و هواپیماهایش را ارتقا دهد و به طور مستقل عمل کند.

این ائتلاف افزود، در این راستا با هم‌پیمانان خود در آمریکا مشورت کرده و از طرف آمریکایی خواسته در عملیات جاری در یمن دیگر سوخت‌رسانی به جنگنده‌هایش را متوقف کند.

رهبر ائتلاف سعودی همچنین بدون اشاره به جنایت‌های هر روزه این ائتلاف در یمن ابراز امیدواری کرد، مذاکرات آتی به رهبری سازمان ملل به توافقی براساس قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت منجر شود که در توقف حملات انصارالله علیه کشورهای منطقه نقش بسزایی دارد، همچنین خطرات حملات موشک‌های بالستیک و حملات پهپادی انصارالله یمن را می‌کاهد.

«جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا نیز در عین حمایت از این تصمیم عربستان خاطرنشان کرد، نقش آمریکا در یاری به ائتلاف سعودی و نیروهای مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن برای کاهش آنچه تعداد تلفات "غیرنظامیان" و "گسترش دایره تلاش‌های انسانی" دانست، ادامه می‌یابد.

ماتیس در بیانیه‌ای همدستی با ائتلاف سعودی در ارتکاب جنایت‌هایش و حضور در منطقه را این گونه توجیه و ادعا کرد: ‌آمریکا و ائتلاف سعودی برای ایجاد ارتش "قانونی" یمن برای" دفاع از ملت این کشور" و تامین مرزهایش و مشارکت در مقابله با داعش و القاعده در یمن و منطقه همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 976255

وب گردی

وب گردی