با روش جدید هیچ کس در ریاضی ضعیف نیست + ویدئو

محققان بر این باورند که دوره درسی جدید می تواند به دانش آموزان کمک کند، ذهنیت خود را در مورد توانایی هایشان در ریاضیات تغییر دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از سنین کم، کودکان تصور می کنند که به دو دسته تقسیم می شوند: با قابلیت ذهنی قوی در ریاضی، افرادی که به طور طبیعی رابطه خوبی با اعداد دارند، یا بر عکس، گروهی که از اعداد متنفرند.

Jo Boaler استاد ریاضیات در دانشگاه استنفورد، اعتقاد دارد که این ذهنیت قابل تغییر است، به طوری که در این دوره درسی، دانش آموزانی که با یکدیگر همکاری می کنند با راه هایی برای حل مشکلات مختلف در ریاضی مواجه می شوند و یاد می گیرند که چطور ریاضیات همه جا در اطراف ما وجود دارد.

بعد از چندین ماه مطالعه، تیم تحقیقاتی Boaler دوره درسی جدیدی را به بیش از 1000 دانش آموز از 4 مدرسه در اطراف کالیفرنیا معرفی کرد تا در آن که در نوع خود نوآور است، شرکت کنند. هدف این آزمایش، تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به درس ریاضی و پتانسیل خود در یادگیری با شعار «ریاضی در همه جا» و «هر کسی می تواند ریاضی را در بالاترین سطح یاد بگیرد» است.

روش آموزشی این دوره به این گونه است که دانش آموزان با یکدیگر در حل مسائل همکاری می کنند و همان طور که Boaler معتقد است، این نوآوری می تواند ذهنیت دانش آموزان را تغییر دهد و به آن ها کمک کند تا با همکاری یکدیگر، راه حل ها را بیابند.

تیم تحقیقاتی بر این باور است که از طریق تجربه و آزمایش می توان روحیه مثبت نیز در دانش آموزان به وجود آورد. این دوره با بودجه بنیاد ملی علوم آمریکا (NSF) در راستای پیشرفت علم و انتقال آن به آینده انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976257

وب گردی

وب گردی