اجرای نمایش رسول پایان یافت/ بیش از31 هزار نفر به تماشای رسول نشستند

در 13 شب اجرای نمایش میدانی «رسول» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی وکارگردانی سعید اسماعیلی که توسط منطقه فرهنگی و گردشگری تهیه و در بوستان نوروز اجرا شد، بیش از ۳۱ هزار نفر به تماشای این تئاتر میدانی بزرگ نشستند.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، در 13 شب اجرای نمایش علاوه بر حضور پایتخت‌نشینان از مناطق مختلف تهران، نمایش رسول میزبان چهره‌های فرهنگی و هنری، اجتمای و سیاسی نیز بود. در طول اجرای نمایش «رسول» مدیران شهری از جمله دکتر ولی‌الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و همچنین اعضای شورای شهر تهران به تماشای نمایش نشستند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر میهمانان رسول بودند و مدیران هنری و معاونت هنری وزارت ارشاد نیز در شب‌های پایانی نمایش رسول را دیدند. عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداو سیما، شهرام کرمی، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، احسان محمدحسنی مدیر عامل موسسه اوج، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، دکتر محسن رضایی و ... از دیگر میهمانان رسول در شب‌های اجرا بودند. از هنرمندانی که نمایش «رسول» را تماشا کردند می‌توان به اصغر همت، چنگیز جلیلوند، مسعود فروتن، شقایق فراهانی، سام نوری، روزبه نعمت‌اللهی، مژده لواسانی، مجتبی امینی و... اشاره کرد.

در آخرین شب اجرای نمایش، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران با حضور روی صحنه نمایش «رسول» و تقدیر از عوامل نمایش از مدیریت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تشکر کرد و گفت: «حضور تماشاگران تئاتر در این فضا بیانگر این واقعیت است که تئاتر دینی، مذهبی و به یک معنا آیینی که بیانگر ارزش‌های دینی و به‌خصوص مدرسه عاشورا باشد، به‌طور جدی مورد مطالبه و درخواست ملت عزیز ماست و حضور شما بیانگر این واقعیت است.» وی ادامه داد:« امیدوارم کارگردانان و بازیگران ارزشمند حوزه تئاتر به این نیاز و درخواست پاسخ دهند. هنر نمایش می‌تواند منعکس‌کننده ارزش‌های فرهنگی و دینی ما باشد.»

رسول بزرگ‌ترین نمایش میدانی بود که در بوستان نوروز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اجرا شد. این نمایش که در دکوری به مساحت 3 هزار متر مربع اجرا می‌شد، تبریز دهه 20، تهران قدیم و خیمه گاه امام حسین(ع) را بازسازی کرده و در معرض دید تماشاگران قرار می‌داد.

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد شامل مجموعه‌ای از بخش‌های فرهنگی و گردشگری شامل بوستان حضرت ابراهیم موسوم به بوستان آب و آتش، مجموعه گنبد مینا، مجموعه برج پرچم، باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب، پل طبیعت و دیگر بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است که در فضایی وسیع به‌خدمت‌گزاری به مردم تهران می‌پردازد.

علاوه بر حمیدرضا نعیمی، حبیب دهقان‌نسب و کاظم هژیرآزاد که بازیگران اصلی این نمایش بودند، مسعود رحیم‌پور، پژمان کاشفی، علی پاکزاد، رضا جهانی، سعید مردی، هاشم آذرهوا، بهزاد ابراهیمی، بهار کریم‌زاده و.... از بازیگران دیگر بودند، در این نمایش 170 هنرور روی صحنه حضور داشتند.

کد خبر: 976281

وب گردی

وب گردی