ایجاد شبکه اطلاعاتی بین مراکز زیست فناوری کشور به کمک کارگروه رایانش زیستی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، گفت: یکی از اولویت هایی که در کارگروه رایانش زیستی پیگیری می شود تحقق ایجاد شبکه تعاملاتی و اطلاعاتی بین مراکز زیست فناوری کشور است.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، یکی از اولویت هایی که در کارگروه رایانش زیستی پیگیری می شود تحقق ایجاد شبکه تعاملاتی و اطلاعاتی بین مراکز زیست فناوری کشور است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص ضرورت تشکیل کارگروه رایانش زیستی در ستاد، بیان کرد: با توجه به اهمیت رایانش زیستی در حوزه های پزشکی، ژنتیک، کشاورزی و محیط زیست، این کارگروه در ستاد توسعه زیست فناوری تشکیل شد.

وی افزود: این کارگروه با هدف «ایجاد شبکه تعاملاتی و اطلاعاتی بین مراکز زیست فناوری کشور»، «ایجاد شبکه الکترونیکی بیوانفورماتیک کشور»، «توسعه و پیاده سازی پایگاه اطلاعاتی معنایی ژنتیکی کشور در قالب شرکتهای دانش بنیان» و «ایجاد پایگاه بومی Gene Ontology و پایگاه اطلاعاتی ژنومیک مفهومی» تشکیل شده است.

به گفته قانعی، همکاری و تعامل با انجمن های رایانش زیستی و زیست فناوری خارجی و مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی در حوزه مربوطه، به منظور استفاده از تجارب محققین داخلی و خارجی و انجام پروژه های مشترک بین المللی از دیگر اهداف این کارگروه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976288

وب گردی

وب گردی