آمریکا امیدوار به همکاری با چین در تحریم ایران است

وزیر خارجه ایالات متحده نسبت به همکاری واشنگتن با پکن درباره مسائل مربوط به تحریم‌های ایران ابراز امیدواری کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: ایالات متحده امیدوار است که با چین درباره تحریم‌های اعمال شده علیه ایران همکاری کند.

بر اساس این گزارش وی افزود: در جریان دیداری که با همتایان چینی داشتم ابراز تمایل کردم که با پکن درباره حل و فصل مساله موشکی و هسته ای ایران و سایر فعالیت های تهران همکاری کنیم.

پامپئو اظهار داشت: امیدوارم با دولت چین و شرکت های انرژی چین در این زمینه همکاری کنیم. به صفر رساندن درآمدهای نفتی ایران حاصل از صادرات نفت به چین، یک جزء مهم و اساسی از این کمپین و تلاش است و ما امروز درباره این مساله مذاکره کردیم.

این در شرایطی است که چین بارها مخالفت خود را با اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا علیه تهران اعلام کرده است.

آمریکا اخیرا تحریم های نفتی و بانکی را علیه تهران مجددا اعمال کرده است. آمریکا 8 کشور را از تحریم های نفتی ایران معاف کرده ولی به آنها فرصت داده است تا واردات نفت از ایران را به طور کامل قطع کنند.

طبق تصمیم دولت آمریکا برای اعمال دوباره تحریم‌های ضد ایرانی، بخش انرژی، کشتیرانی و مالی ایران که شامل بیش از 700 نهاد و شخص است، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند و هرگونه تبادل مالی و تجاری با آن‌ها از نظر آمریکایی‌ها ممنوع می‌شود. بسیاری از این 700 نهاد و شخص مورد تحریم، پیشتر در دوران اوباما نیز تحت تحریم بوده‌اند، هرچند که در پی توافق برجام، تحریم‌های اعمالی علیه آن‌ها معلق شد. با این حال حدود 300 مورد از نهادها و اشخاص تحت تحریم به تازگی وارد فهرست تحریمی آمریکا شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976307

وب گردی

وب گردی