برندسازی مدارس سما به ارتباط  نزدیک با واحدهای دانشگاه آزاد وابسته است

مدیر مدرسه سما پاسداران تهران گفت: چالش مهمی که وجود دارد، ایجادفاصله نسبتا زیاد بین مدارس و دانشگاه ها است ،در این راستا روسای محترم واحدهای دانشگاهی به نحوی برنامه ریزی کلان داشته باشند تا مدارس سما را به عنوان زیرمجموعه خود ببینند و در طول سال سعی کنند با این مدارس برنامه های مشترک و مدونی برگزار کنند.

ابوالفضل زینعلی مدیر مدرسه سما پاسداران تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: حفظ ارزش های فرهنگی انقلاب اسلامی همواره از دغدغه های اصلی نظام علمی و آموزشی کشور بوده است و ما مسئولین باید بتوانیم با عمل خویش این ارزش ها را در ذهن دانش آموزان و دانش جویان نهادینه کنیم. همچنین می توانیم با روایت گری از ایثارگری ها و رشادت های شهدا و جانبازان، راه این عزیزان را به آن ها نشان دهیم و تاثیر بسیار مثبتی در بخش فرهنگی کشور و همچنین نگهداشت و تثبیت ارزش های انقلاب داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا مسئولین مدارس باید بتوانند با عمل خود ارزش های انقلاب فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور را به دانش آموزان عرضه کنند و در واقع هر نسلی وظیفه دارد این ارزش ها را به نسل بعدی خود منتقل کند و از این موضوع غافل نشود.

زینعلی افزود: برهمگان مبرهن است که بعد از گذشت 40 سال، کینه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران هر روز بیشتر از پیش می شود و همین موضوع بر حقانیت جمهوری اسلامی تاکید دارد در واقع هر چه دشمنی کشورهای مستکبر با جمهوری اسلامی ایران بیشتر باشد، حقانیت نظام و انقلاب ما بیشتر بر جهانیان آشکار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین اگر ما بتوانیم از فرصت های مدارس سما با برنامه ریزی مطلوب و همچنین استفاده اسناد بالا دستی چه در زمینه فرهنگی و چه در زمینه آموزشی و پژوهشی بهره مند شویم و بر اساس آن چه که در سند تحول درج شده است لازم است با یک برنامه ریزی منسجم پیش رویم تا به سطح علمی و آموزشی این مدارس را ارتقا بخشیم.

زینعلی در ادامه گفت: مدارس سما پس از آموزش وپرورش، بیشترین مدارس را در سطح کشور دارا هستند و در بخش غیردولتی هم مدارس سما رتبه اول را هم از نظر تعداد مدارس و هم از نظر تعداد دانش آموز تحت پوش قرار داده اند، بنابراین این یک فرصت ویژه برای مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما است که بتواند تاثیر به سزایی درانتقال مفاهیم فرهنگی به این قشر تاثیر گذار جامعه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تجربه 40 ساله ای که بنده در سطوح مختلف آموزش و پرورش داشته ام، یکی از چالش های اصلی مدارس سما این است که مدارس سما یک مقداری با بخش غیردولتی فاصله دارند و در واقع میان مدارس دولتی و غیردولتی قرار می گیرند که در این راستا می طلبد با دیدگاه ویژه تری به آیین نامه ها و دستورالعمل های آن توجه شود و مسیر مشخصی را برای آن در پیش گرفت. مسئله دیگر این است که باید به مدیران و معاونان مدارس سما تفویض اختیار بیشتری البته با نظارت مسئولان اصلی داده شود.

زینعلی بیان کرد: خوشبختانه دکتر طهرانچی نگرش بسیار خوبی نسبت به مدارس و آموزشگاه ها دارند و تمام فکر و تمرکز او فقط بر روی دانشگاه نیست و در این راستا درهمین ابتدای مسئولیت خود در دانشگاه آزاد اسلامی از مدارس سما بازدید کرده اند و برای پیشرفت این مدارس برنامه های متعددی در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: چالش مهم دیگری که وجود دارد این است که در سال های اخیر، بین مدارس و دانشگاه ها فاصله نسبتا زیادی ایجاد شده است و ارتباط کمی بین این دو برقرار است، در این راستا روسای محترم دانشگاه ها به نحوی برنامه ریزی کلان داشته باشند تا مدارس را به عنوان زیرمجموعه خود ببینند و در طول سال سعی کنند با مدارس برنامه های مشترک و مدونی برگزار کنند و همچنین این به طورمشخص این برنامه ها در چارت اصلی مدارس قرار گیرد، برای مثال دانش آموزان باید بتوانند دربرخی موارد از امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه ها مانند کتابخانه یا سالن های ورزشی استفاده کنند.

زینعلی تصریح کرد: در واقع بهترین راهکار برای برندسازی مدارس سما ، ایجاد ارتباط بین این مدارس و واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین دانش آموزان نخبه علمی و پژوهشی مدارس سما باید در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مورد تقدیر و تشویق قرار گیرد و یا حتی از دانش این افراد در پژوهش های دانشگاهی استفاده گردد که همین موضوع می تواند تاثیر و انگیزه بسیار خوبی دراین دانش آموزان نخبه و پرتلاش ایجاد کند.

وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه چشم انداز مدارس در حال حاضر بسیار مثبت است و در طی این 25 سال تعداد مدارس سما به حدود 600 عدد رسیده است که با پیگیری مسئولین سازمان سما و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، در سال جاری شاهد افزایش این رقم هستیم. امیدواریم که اگر با همین سیاست های مدون و هدف گذاری های درست و مناسب پیش برویم، می توانیم به اهداف کلان این سازمان در راستای رسیدن به بیش از هزار مدرسه در سراسر کشور دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 976308

وب گردی

وب گردی