برنامه های شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت علوم مشخص شد

نخستین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال جاری امروز (شنبه) با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید صدرالدین صدری نوش آبادی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست ضمن تبیین تکالیف شورای راهبری توسعه مدیریت اظهار داشت: این شورا وظیفه طراحی سازوکارهای اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سیاست‌هایی که در اصلاح نظام اداری از سوی شورای عالی اداری تصویب شده برعهده دارد.
وی افزود: چهاردهم شهریور ماه سال جاری، شورای عالی اداری در اجرای «سیاست‌های کلی نظام اداری» ابلاغی مقام معظم رهبری و «نقشه راه اصلاح نظام اداری» و به منظور تداوم اصلاحات در نظام اداری کشور، برنامه جامع اصلاح نظام اداری، مشتمل بر 10 برنامه را تصویب کرده است.
صدری نوش آبادی با اشاره به تکالیف تعیین‌شده برای دستگاه‌های اجرایی در این مصوبه تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی در این تصویب‌نامه، انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان اداری و استخدامی کشور در چارچوب برنامه‌های 10 گانه اصلاح نظام اداری است و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز مبتنی بر این تفاهم‌نامه است.
به گفته وی، برنامه‌های 10 گانه اصلاح نظام اداری شامل «مهندسی نقش و ساختار دولت»، «توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری»، «خدمات عمومی در فضای رقابتی»، «مدیریت سرمایه انسانی»، «بهبود در نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی»، «توسعه فرهنگ سازمانی»، «صیانت از حقوق شهروندان (مردم) در نظام اداری»، «ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری»، «مدیریت بهره‌وری نظام اداری و اجرایی کشور» و «نظارت و ارزیابی» است.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق برنامه بهبود در نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی، «تدوین نظام نوین مدیریتی برای اداره بخش آموزش عالی» به عنوان یک اقدام اساسی، بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.
همچنین در این نشست مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، سعدان زکائی رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، سعید رستگاری مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات، اباصلت خراسانی مدیر کل امور اداری و پشتیبانی، علی معینی مدیر کل دفتر تحول اداری و فناوری اطلاعات علوم و فریدون جعفری مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت علوم نیز حضور داشتند و درخصوص وظایف شورای راهبری توسعه مدیریت و برنامه جامع اصلاح نظام اداری پیشنهادات و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 976316

وب گردی

وب گردی