مرمت کوشک تاریخی حمیدیه

معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: در بازدیدی که از شهرستان حمیدیه داشتیم، مقرر شد تا موضوع مرمت اضطراری کوشک حمیدیه با توجه ویژه در شورای برنامه‌ریزی شهرستان بررسی شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به بازدید صورت گرفته از شهرستان حمیدیه به همراه سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان و فرماندار حمیدیه گفت: در این بازدید بر اهمیت حفاظت از محوطه‌های تاریخی شهرستان به‌ویژه محوطه و عمارت تاریخی کوشک حمیدیه تأکید شد.

او ادامه داد: کوشک حمیدیه و محوطه پیرامون آن به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا ضمن نجات‌بخشی اثر یاد شده، به فضایی در جهت خدمات‌دهی به گردشگران تبدیل شود.

ارسطوزاده با بیان اینکه مقرر شدحفاظت‌های اضطراری از کوشک حمیدیه به سرعت انجام گیرد، افزود: در نشستی که با فرماندار حمیدیه داشتیم، مقرر شد تا این موضوع با توجه ویژه در شورای برنامه‌ریزی شهرستان بررسی و در این راستا، موضوع میراث فرهنگی و رونق گردشگری در شهرستان به شکلی جدید نگریسته شود.

او به دیگر ظرفیت‌های شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر ظرفیت‌های تاریخی حمیدیه، ظرفیت‌های گوناگون شهرستان در زمینه‌های طبیعی، کاروان‌های راهیان نور و مراسم راهپیمایی زائران در مسر کربلا از جمله مواردی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 976322

وب گردی

وب گردی