مراقب باشید؛  عوارض تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد غیر پزشک

رئیس انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به هشدار در مورد عوارض تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد غیر پزشک یا در آرایشگا‌ه‌ها گفت: در برخی از افراد وجود اختلالات روانپزشکی سبب شده تا تمایل به عمل‌های زیبایی غیر ضروری داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی بیژنی در مورد جراحی پلاستیک گفت: برخی از پزشکان بدون داشتن تخصص و آموزشهای لازم اقدام به جراحی پلاستیک می‌کنند در صورتی که جراحی پلاستیک عملی دقیق و ظریف بوده که علاوه بر داشتن پیش زمینه آموزش های آکادمیک در خصوص جراحی پلاستیک و زیبایی، نیاز به آموزش مداوم و بروز رسانی معلومات در این خصوص دارد.

وی با بیان اینکه برخی افراد در آرایشگاه‌ها اقدام به تزریق ژل و بوتاکس می‌کنند و این کار سلامت افراد را به خطر می‌اندازد، افزود: مردم باید آگاه باشند و به هیچ عنوان به مراکز غیرمجاز و آرایشگا‌ها مراجعه نکنند.

رئیس انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: در فضاهای مجازی جراحی‌های زیبایی بصورت خیلی اغراق امیز تبلیغ می‌شود در صورتی که انجام جراحی‌های زیبایی بدون عارضه نیست و اگر این کار توسط افراد غیرمتخصص انجام شود عوارض جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

بیژنی با بیان اینکه تعرفه‌های مشخصی برای انجام جراحی‌های زیبایی و پلاستیک توسط وزارت بهداشت تعیین شده است، گفت: تمامی هزینه‌ها توسط وزارت بهداشت و بر اساس کد‌هایی که مشخص شده است انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: جراحی بینی یکی از شایع‌ترین عمل زیبایی است که باید توسط متخصصان متبحر در این زمینه انجام شود.

رئیس انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: به هیچ عنوان یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک اقدام به جراحی زیبایی غیر متعارف مثلا برای گوش الاغی یا چشم گربه‌ای نمی‌کند چراکه این کارها اخلاقی نبوده و پس از مدتی ممکن است موجب پشیمانی بیمار شود و اصول کاری پزشک را نیز به خطر می‌اندازد.



وی با بیان اینکه جراحان پلاستیک باید در زمینه وسایل مصرفی برای بیمار نیز وسواس داشته باشد و از بهترین وسایل موجود در بازار استفاده کند.

رئیس انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: تحریم‌های به وجود آمده هیچ گونه تاثیری در کاهش آمار افراد مراجعه کنندگان به کلینیک‌های جراحی زیبایی نداشته است.

بیژنی گفت: برخی از بیماران به دلیل اختلالات روانپزشکی تمایل به جراحی‌های زیبایی غیرضروری دارند که این امر سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. بنابراین اگر پزشکی به وجود اینگونه اختلالات روانی شک کند باید فرد را به روانشناس یا روانپزشک ارجاع دهد.
وی در پایان گفت : دومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک و زیبایی در رینوپلاستی با محور رینوپلاستی (جراحی بینی) با حضور اساتید بین‌المللی و سخنرانان داخل کشور 22 تا 23 ‌آبان ماه برگزار می‌شود و برای فوق تخصص های جراح پلاستیک و متخصصین گوش و حلق و بینی دارای امتیاز بازآموزی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976324

وب گردی

وب گردی