سازمان ملل هم خواستار توقف جنگ یمن شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، طرفهای درگیر در جنگ یمن را به برداشتن گام‌های فوری جهت توقف جنگ دعوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «میشل باشله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای طرفهای درگیر در جنگ یمن را به برداشتن گام‌های فوری جهت پایان دادن به رنج مردم این کشور فراخواند.

در این بیانیه آمده است که درگیری‌های شدید اخیر در شهر بندری الحدیده یمن باعث تلفات غیرنظامیان به حدی شده که با وجدان بشری سازگار نیست.

در بخش دیگر این بیانیه گفته شده که بنابه گزارشهای این سازمان ائتلاف عربی از 31 اکتبر تا 6 نوامبر دست کم 110 حمله هوایی به استانهای الحدیده، صنعا و الصعده انجام داده است.

در ادامه بیانیه مذکور با اشاره به اینکه از اول ژوئن حدود 445 هزار غیر نظامی از استان الحدیده یمن ناچار به کوچ اجباری شده‌اند، تصریح شده است: به دریگیری‌ها که وضعیت 14 میلیون یمنی که در سراسر این کشور از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند، فورا پایان داده شود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پایان این بیانیه از عربستان خواسته به محدودیت‌ها برای ورود محموله‌های کمک‌های بشردوستانه و تجاری به یمن را فورا بردارد.

پیش از این نیز ایالات متحده آمریکا، انگلیس و کانادا خواستار توقف جنگ یمن و شروع مذاکرات برای پایان دادن به آن شده بودند.

انتهای پیام /

کد خبر: 976327

وب گردی

وب گردی