تنش در روابط آلمان و چین

سفارت چین در نامه‌ای اعتراض خود به بحث های پارلمان آلمان درباره شرایط حقوق بشر در این کشور را نشان داده و برلین را متهم به دخالت در امور داخلی خود کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پارلمان آلمان هم درباره شرایط حقوق بشر در چین بحث هایی را کرد که این مسئله با خشم پکن مواجه شد. در یک موضع گیری سفارت چین در برلین که هفته نامه اشپیگل ارائه داده است آمده است که طرف چینی به شدت از بحث ها در این باره در پارلمان آلمان ناراضی است و به صورت جدی در این باره با دولت آلمان و پارلمان این کشور مخالف است. همچنین سفارت چین در این موضع گیری خود آلمان را متهم به دخالت در امور داخلی خود کرده و اعلام کرد که آلمان و چین یک تاریخچه و فرهنگ بسیار متفاوت دارند و فهم آن ها از حقوق بشر یکسان نیست.

چین در این موضع گیری خود از پارلمان آلمان درخواست کرده است که تصویر کلی روابط بین آلمان و چین را در نظر بگیرد. باید از اتهامات ناعادلانه و غیر قابل توجیه و دخالت در امور داخلی ما اجتناب شود.

«مایکل برند»، سخنگوی سیاست حقوق بشر فراکسیون احزاب متحد مسیحی در آلمان شدیدا به این واکنش چین به بحث های حقوق بشری درباره این کشور در پارلمان آلمان انتقاد وارد کرده است. وی در این باره گفت: این طور نمی شود . پارلمان آلمان اجازه نمی دهد که مورد تهدید قرار گرفته و به آن دیکته شود که درباره چه چیزی بحث کند و یا نکند. وی با اشاره به سفر قریب الوقوع «هایکو ماسم، وزیر امور خارجه آلمان به چین تاکید کرد که وی باید این مسئله را شفاف کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 976329

وب گردی

وب گردی