کنفرانس ملی محاسبات نرم در مهندسی برق و کامپیوتر برگزار می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: چهارمین کنفرانس ملی محاسبات نرم در مهندسی برق و کامپیوتر روزهای 23 تا 24 آبان ماه در این واحد دانشگاهی برگزار می شود.

فرزاد ستاری در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در اردبیل، اظهار کرد: در این کنفرانس که با حمایت سیویلیکا و با حضور محققین و پژوهشگران این حوزه به صورت متفاوت و تبادل علم و دانش برگزار می شود اساتید و شخصیت های برجسته علمی در زمینه علوم رایانه و فناوری آی تی حضور می یابند.

او افزود: از 246 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش 74 مقاله تایید شده است که در این همایش، تازه ترین دستاوردهای پژوهشی و علمی جهان و ایران در ارتباط با آی تی ارائه می شود.

وی به تاریخچه این کنفرانس اشاره کرد و گفت: همایش هایی از این دست یکبار در سال های 82 و 83 و همایشی با موضوع برق یکبار در سال 94 برگزار شده است که این خود حکایت از اهمیت توسعه IT برای استان دارد.

ستاری با بیان اینکه استان نیازمند توسعه صنعت IT است، گفت: امروز کشورهای بزرگ اروپایی قسمت اعظم درآمد ناخالص ملی شان را از طریق IT بدست می آورند بطوریکه تنها کشور فنلاند از طریق طراحی و توسعه بازی کلش توانسته بیش از 2 برابر درآمد ناخالص ایران درآمد کسب کند.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای حوزه اسکاندیناوی در تلاش هستند تا با استفاده از بستر IT بازی های بومی و اساطیری خود نظیر وایکینگ ها را طراحی و روانه بازارهای جهانی کنند، خاطرنشان کرد: امروز برخی از کشور درصدد هستند تا با تولید بازی رایانه ای علاوه بر تسخیر ذهن و روان جوانان سراسر جهان، به فرهنگ کشورهای مختلف نیز نفوذ کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل توانایی جوانان اردبیل را خاطرنشان کرد و گفت: مسئولین می توانند با فراهم کردن بسترهای لازم و توسعه دانش IT در اردبیل راه را برای جوانان استان باز کنند تا آنها با دانش و خلاقیت خود بتوانند گام های مهمی برای توسعه صنعتIT استان بردارند.

وی به ایجاد بازار رقابتی در استان تاکید کرد و گفت: ایجاد بستر های دانش افزایی، برندسازی علمی و رقابت در بازار از جمله اهدافی است که این کنفراس در نظر دارد تا با فراهم کردن شرایط، به آنها برسد و در این میان رسانه ها به دلیل ارتباطات فرا استانی نقش مهمی در برند سازی بر عهده دارند.

ستاری تصریح کرد: اگر رسانه های استان بسته های حمایتی خود را از محققان و پژوهشگران استان دریغ نکنند با یک هویت سازی درست می توانیم در مدت کوتاهی اردبیل را به برند علمی در منطقه تبدیل کنیم.

کد خبر: 976349

وب گردی

وب گردی