8 میلیون نفر از جمعیت ایران دیابت دارند

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران گفت: 8 میلیون نفر از جمعیت کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در اردبیل، شکور امیدی در گفتگو با خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: حدود 10 درصد یعنی معادل هشت میلیون نفر از جمعیت ایران بیماری دیابت مبتلا هستند و انجمن بیماری دیابت ایران توانسته تاکنون حدود سه میلیون نفر از این افراد را شناسایی و خدمات لازم را به آنها ارائه کند.

امیدی از دیابت به عنوان ام الامراض یاد کرد و گفت: افراد مبتلا در صورت عدم اطلاع از بیماری خود و درمان نشدن به موقع به عوارض خطرناک از جمله زخم های پیش رونده، قطع اعضا، نارسایی کلیه، کوری چشمان، لاغری، ناراحتی های قلبی، ناتوانی های جنسی و دهها بیماری دیگر گرفتار می شوند.

وی شعار این انجمن را اطلاع از میزان قند خون افراد با یک آزمایش ساده عنوان کرد و افزود: همایش روز جهانی دیابت که همه ساله در تهران برگزار می شد امسال برای اولین بار به همت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خارج از پایتخت برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابت ایران ادامه داد: مباحث مختلف از جمله تازه ترین دستاوردهای ایران و جهان در ارتباط با دیابت در این همایش عرضه شده و در زمینه زخم های خطرناک بیماران دیابتی مباحث مفیدی ارائه می شود.

امیدی به نقش تغذیه سالم در پیشگیری و درمان بیماری دیابت اشاره کرد یکی دیگر از مباحث این همایش را تهیه مواد خوراکی بدون قند و بی ضرر از فروشگاه های سلامت برای افراد مبتلا به قند خون عنوان کرد.

وی گفت: در این همایش همچنین از دستاوردهای دانشگاه آزاد اردبیل مربوط به داروها و خوراکی های گیاهی موثر در پیشگیری و درمان دیابت پرده برداری خواهد شد.

رئیس انجمن دیابت استان اردبیل نیز از اقدام دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برای دریافت مجوز میزبانی این کنگره بین المللی قدردانی کرد و افزود: هدف از برگزاری این کنگره آگاه سازی مردم از بیماری دیابت و نیز راههای پیشگیری و درمان این بیماری است.

شیوا اسبقیان گفت: بیماری دیابت در کشورهای پیشرفته به عنوان بیماری ثروتمندان محسوب می‌شود و متاسفانه در کشور ما مبتلایان این بیماری را اکثرا قشر ضعیف و محروم جامعه تشکیل می‌دهند که در تامین هزینه های درمان به مشکلات عدیده برخورد می‌کنند.

وی کمک به تامین نیازهای درمانی و جراحی بیماران دیابتی را جزو وظایف این انجمن خیریه عنوان کرد و افزود: بیماری دیابت در کمترین زمان گسترش یافته و بیمار را گرفتار می‌کند که کوری و قطع عضو و مشکلات جنسی شدید را به دنبال دارد.

رئیس انجمن دیابت استان اردبیل بیان کرد: بالغ بر 5 هزار بیمار مبتلا به دیابت در این انجمن عضو شده و از خدمات درمانی، مشاوره و ... برخوردار می‌شوند که با اقدامات پیشگیرانه از سوی انجمن سرعت شیوع این بیماری نسبت به کل کشور در استان اردبیل کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: فعالیت های انجمن دیابت از سال 1383 با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نیز حمایت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شروع به فعالیت کرده است.

اسبقیان افزود: انجمن دیابت در دو بخش فعالیت های علمی و حمایتی تحت عنوان انجمن دیابت و انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی به جامعه هدف خود خدمت رسانی می‌کند.

رئیس انجمن دیابت استان اردبیل از اعطای لوگوی انجمن به برخی از محصولات غذایی و تولیدکنندگانی که در تولیدات خود مصرف شکر را به حداقل رسانده و استاندارد لازم را کسب کنند خبر داد.

کد خبر: 976362

وب گردی

وب گردی