دستگاه ها از استادان خارج از کشور حمایت کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر حمایت و پشتیبانی وزارت علوم و تمامی دستگاه های مسئول و متولی بر فعالیت استادان کرسی زبان فارسی در خارج از کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه که چند تن از استادان برجسته زبان فارسی نیز در آن حضور داشتند، پس از شنیدن بحث ها و دغدغه های آنها، فعالیت استادان زبان فارسی در کشورهای خارجی را 'عاملی مهم در زمینه ترویج زبان فاخر فارسی و توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی، زبانی و تمدنی ایران با دیگر کشورها' توصیف کرد.
غلامی اظهار کرد: در شرایط خطیر کنونی، می توان از ظرفیت های موجود در بخش آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از ابزارهای قدرت نرم جمهوری اسلامی و دیپلماسی عمومی کشور بهره گرفت.
وی در ادامه به نقش وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای مسئول در ارائه خدمات و تسهیل فعالیت استادان زبان فارسی در کشورهای مختلف جهان اشاره و درخواست کرد که تمامی دستگاه های مسئول همچون گذشته نسبت به حمایت از مساله مهم ترویج زبان فارسی در سراسر دنیا با جدیت وارد عمل شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 976378

وب گردی

وب گردی