اولین مسابقات بین المللی ربوکاپ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با واحد قزوین به عنوان متولی و برگزار کننده مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، قرار شد سه لیگ امداد و نجات، on stage و Robocamp مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی واحد برون مرزی امارات برگزار شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، رحیم واثقی از برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با واحد قزوین به عنوان متولی و برگزار کننده مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، قرار شد سه لیگ امداد و نجات، on stage و Robocamp مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی واحد برون مرزی امارات برگزار شود.

روبوکاپ (RoboCup) عنوان مسابقاتی بین‌المللی در زمینه دانش روباتیک و هوش مصنوعی است که بصورت سالیانه توسط فدراسیون بین‌المللی RoboCup برگزار می‌شود.

ایده برگزاری جام جهانی روبات‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ توسط پروفسور آلن مک ورث در مقاله‌ای تحت عنوان روبات‌های بینا مطرح شد که این مقاله در سال ۱۹۹۳ در کتابی تحت عنوان «Computer Vision: System, Theory, and Applications» منتشر گردید. در همین زمان گروهی از محققان کشور ژاپن به بررسی امکان‌پذیری برگزاری مسابقه فوتبال روبات‌ها پرداختند که این بررسی‌ها منجر به تأسیس رقابت‌های روبوکاپ شد که این رقابت ها در سال ۱۹۹۶ بصورت رسمی آغاز بکار کرد.

بزرگترین هدف روبوکاپ پیشبرد سطح فنی جامعه جهانی می باشد و به عنوان هدفی اولیه در میانه ی قرن بیست و یکم (در سال 2050 میلادی) یک تیم متشکل از روبات های فوتبالیست شبیه به انسان، در مسابقه ای واقعی و با رعایت قوانین فیفا تیم قهرمان جام جهانی را شکست خواهد داد.

این پروژه‌ی علمی و پژوهشی، در ایران، فعالیت خود را از سال 1377 در دانشگاه صنعتی شریف آغاز نموده و این فعالیت به طور مستتمر تا به امروز ادامه داشته و هر سال با توسعه و گسترش همراه بوده است و امسال ما میزبان این رقابت ها خواهیم بود.

رحیم واثقی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات از برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با واحد قزوین به عنوان متولی و برگزار کننده مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، قرار شد سه لیگ امداد و نجات، on stage و Robocamp مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی واحد برون مرزی امارات برگزار شود.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مسابقات بین المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، اظهار داشت: بخشی از این مسابقات ۱۴ تا ۱۶ آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات و رقابت های دیگر آن از ۱۷ تا ۲۰ آذر در جزیره کیش و با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی کیش و واحد قزوین برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات بین المللی در هر کشور فرصتی برای نمایش توانایی ها و قابلیت های کشور میزبان است و امسال کشورما میزبان مسابقات بین المللی ربوکاپ است.

سرپرست واحد امارات گفت: به منظور برگزاری هرچه بهتر این مسابقات، نشستی در وزارت آموزش و پرورش امارات برگزار و موضوعات مربوط به میزبانی واحد امارات در این مسابقات بررسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976384

وب گردی

وب گردی