مجسمه لیبرالیسم، با چه معیاری گزینه شهرداری تهران شده است

بسیج دانشجویی هشت دانشگاه تهران بزرگ در نامه‌ای به اعضای شورای شهر تهران نسبت به انتخاب عباس آخوندی به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران اعتراض کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های هشت دانشگاه بزرگ تهران شامل امام صادق (ع)، تهران، شریف، امیرکبیر، شهید بهشتی، علم و صنعت، علامه طباطبایی و خواجه نصیر‌الدین طوسی در نامه‌ای به شورای شهر نسبت به انتخاب آخوندی به‌عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران اعتراض کرده و نوشتند: مجسمه لیبرالیسم، با چه سنجه و معیاری گزینه شورای شهر تهران شده است.

در ابتدای این نامه آمده است: نزدیک به سه سال از تشکیل پنجمین دوره شورای شهر می‌گذرد و نهادی که روزگاری قرار بود تبلور بیشتر مردم‌سالاری و مشارکت بیشتر مردم در اداره امور جامعه باشد، حال عملکردی وارونه پیدا کرده و مایه عذاب شهروندان تهرانی شده است. مهم‌ترین وظیفه‌ای که شوراهای شهر برعهده دارند منطقاً انتخاب شهردار برای رتق و فتق امور شهر است در حالی که در سه سال عمر این شورا، شهرداری تهران در آستانه دیدن سومین سکاندار خود است.

در ادامه عنوان شده است: ای کاش از تجربه اولین دوره شورا شهر تهران که در نهایت به انحلال آن از سوی وزارت کشور دولت هفتم انجامید درس گرفته می‌شد. اخیراً به‌حمدلله شاهد وضع قانونی رو به جلو در مجلس شورای اسلامی بودیم که بازنشستگان را از حضور در مناسب دولتی و عمومی منع می‌کرد؛ اما متأسفانه شورای شهر تهران به جای حمایت از این قانون، به دنبال راه گریزی برای معاف شدن شهردار بازنشسته می‌گشتند.

در نامه دانشجویان بسیجی آورده شده است: آیا در پس این اقدام نیتی جز حفظ شهرداری با خط سیاسی یکسان با خود مد نظر بوده است؟ با وجود اینکه دو شهردار قبلی انتخاب شده توسط شما، یکی به علت بیماری و دیگری به علت بازنشستگی از کار کنار رفتند، باز هم در میان گزینه‌های نهایی‌شده افرادی دیده می‌شوند که یا بازنشسته‌اند یا به زودی بازنشسته خواهند شد.

در بخش دیگری از نامه با طرح این پرسش که چه اصراری برای استفاده از کسانی است که با عملکرد خوب یا بد، عمر مدیریت آنان به سر آمده است و تنها عرصه را بر جوانان تنگ می‌کنند؟ می‌افزید: اما در میان این نام‌ها، نام یک فرد بیش از همه واژه اصلاح‌گری را به سخره گرفته و آن را از معنا تهی می‌کند؛ عباس آخوندی! پیرمرد ۶۱ ساله‌ای که در این پنج سال حضور در دولت رکورد زد و سه بار استیضاح شد و هربار ناپلئونی از مجلس رأی اعتماد گرفت تا هربار بیش از پیش مردم مستضعف جامعه را آواره کرده و خود به ثروت‌اندوزی و زندگی شخصی خود ادامه دهد.

در ادامه آمده است: هنر این فرد، در این پنج سال صرفاَ مخالفت با طرح مسکن مهر و تعطیل کردن آن بوده و آن را افتخار خود می‌داند که گرچه مانند هر طرح دیگری مشکلاتی داشته؛ اما باعث خانه‌دار شدن بسیاری شده بود که در محاسبات این آقا جایی ندارند و بدتر اینکه هیچ ایده جدی برای خانه‌‌دار کردن مردم نداشته است و تنها به دادن شعارهای خالی بسنده کرده است. در نهایت نیز خودش از دولت استعفا داد تا مبادا نظریات لیبرال مآبانه‌اش در دولت به هدر رود.

در این نامه اشاره شده است: حال این مجسمه لیبرالیسم، با چه سنجه و معیاری گزینه شورای شهر تهران شده است، الله اعلم. مگر نه آنکه امام امت هشدار چیرگی لیبرال مسلکان غرب‌زده بر انقلاب را داده بودند؟ آیا جز این است که در انتخاب شهردار تهران رقابتی سیاسی بین احزاب اصطلاحاً اصلاح‌طلب اتحاد ملت و اعتماد ملی شکل گرفته است و سرنوشت تهران و شهروندانش به هیچ انگاشته می‌شود؟

در بخشی از این نامه تأکید شده است: انتخاب افراد لیبرالی همچون عباس آخوندی برای شهرداری شهری همچون تهران که اختلاف طبقاتی فاحشی در آنها به چشم می‌خورد، بدین معنا خواهد بود که باید شاهد روز به روز بدتر شدن اوضاع زندگی اقشار مستضعف شهر و تمرکز هرچه بیشتر امکانات در مناطق مرفه‌نشین آن باشیم؛ چراکه از دید این مرفهان متکبر شهر و شهروندانش صرفاً یک منبع درآمداند نه جامعه‌ای واجب‌الخدمت.

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران در ادامه می‌افزایند: فردی که افتضاح از کارنامه کاری‌اش در این پنج سال می‌بارد و هرجا را که نگاه می‌کنیم از بی‌مسئولیتی در قبال تامین مسکن زلزله‌زدگان کرمانشاه، تا افزایش آمار تصادفات جاده‌ای و عدم اصلاح جاده‌های خطرساز، تا توقف اصلاح ناوگان هوایی و ریلی و جاده‌ای، تا اعطای امتیازاتی چون تحویل کترینگ به شرکت‌های خارجی، تا سخت‌تر شدن شرایط برای مستأجران و دوردست‌تر شدن رویای خانه‌دار شدن برای آنان، تا عدم ثبات بازار مسکن و جهش چندباره قیمت‌ها در این مدت پنج ساله، همگی به تنهایی دلایلی مکفی است تا در اولین برخورد چنین فردی را از فهرست گزینه‌های هر پستی حذف کرد.

در پایانه آمده است: لذا با جمیع نکات مطرح شده شورای شهر را از انتخاب این چنین فردی به شدت برحذر داشته و تکرار می‌کنیم که انتخاب این فرد موجب له شدن مستضعفین بوده و حقا نمی‌دانیم چگونه در روز حساب یارای پاسخ دادن درباره این انتخاب را دارید.

انتهای پیام/

کد خبر: 976385

وب گردی

وب گردی