سناریو مبهم حمله حشرات به سلف دانشگاه تربیت مدرس/ به کجا چنین شتابان!

سناریو مبهم دانشگاه تربیت مدرس همچنان ادامه دارد و مسوولان در تلاش برای رفع مسایل دانشجویی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه تربیت مدرس درچند وقت اخیر حواشی زیادی داشت و بسیاری از دانشجویان از وضعیت سلف و خوابگاه ها اعتراض کرده اند.

دانشجویان معترض از وضعیت نا مناسب در سلف برادران و غذاهای موجود ناراضی هستند و حتی چند روز پیش هم در غذای دانشجویان حشرات موذی پیدا شد.

اما نکته جالب اینجا است که هرچقدر دانشجویان به این وضع اعتراض دارند اما مسوولان معتقدند که در این دانشگاه همه چیز خوب پیش می رود و اعتراض دانشجویان بی مورد است.

یکی از مشکلات اساسی که چند روز پیش به وجود آمد اطلاع رسانی ضعیف دانشگاه در مورد سمپاشی نقاطی از دانشگاه بوده که دانشجویان را با دردسر مواجه کرده است.

طبیعی است که با سمپاشی حشرات موذی از بین می روند و دانشجویان تربیت مدرس از اطلاعیه دانشگاه اظهار بی اطلاعی کردند.

با این حال مسوولان دانشگاه این حرکت دانشجویان را مغرضانه دانسته و می گویند سلف دانشگاه تاییدیه وزرات بهداشت را برای طبخ غذا دارد.

حشره در غذا دانشجو دکترا

دانشجوی دکترا در این خصوص به ایسکانیوز گفت: پس از سمپاشی زمانی که در سلف حاضر شدم تا غذا بخورم متوجه حشرات نشدم و یکی از دوستانم که کنارم نشسته بود نگذاشت غذا را بخورم و وقتی دقت کردم متوجه شدم که حشره داخل غذا وجود دارد.

وی افزود: ما دانشجویان تمام تمرکزمان روی درس و تحصیل است و نمی توانیم با دغدغه سلف ذهنمان را منحرف کنیم به همین خاطر صحبت زیادی انجام نداده ام.

سمپاشی بدون اطلاع دانشجویان

زهره جم دبیر شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پیدا شدن حشره در غذای دانشجویان به ایسکانیوز گفت: دو هفته گذشته بدون صدور اطلاعیه در دانشگاه سمپاشی صورت گرفت و اظلاعیه ای در اختیار دانشجویان قرارنگرفت و دانشجویان هیچ خبری نداشتند.بدون شک با سمپاشی حشرات موذی به جای دیگری هجوم می آورند و ما از این ماجرا اطلاع نداشتیم.

وی افزود: پیدا شدن حشرات در غذای دانشجویان مغرضانه نبوده و همه دانشجویان شاهد این ماجرا بودند. البته در فضای آشپزخانه همیشه تعداد زیادی مگس وجود دارد و فضا اصلا مناسب نیست.

به کجا چنین شتابان

مسوول اداره تغذیه دانشگاه تربیت مدرس تمایلی به صحبت در خصوص اتفاقات اخیر دانشگاه نداشت و معتقد است که پیدا شدن حشرات در غذای دانشجویان اتفاقی بوده و آشپزخانه دانشگاه تربیت مدرس مورد تایید وزارت بهداشت است.

هامانی در این خصوص به ایسکانیوز گفت: توضیحات لازم را در اختیار روابط عمومی دانشگاه گذاشته ام و صحبت خواصی در این مورد ندارم.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان به صورت عمد حشرات را در غذاهای خود قرارداده داده اند یا نه؟ افزود: درجریان اتفاقات اخیر هستم و نمی توانم قضاوت کنم که دانشجویان قصد و غرضی داشته اند و بهتر است روابط عمومی دانشگاه در مورد مشکلات دانشجویی پاسخ دهد.

هرچه تلاش کردیم تا مسوول اداره تغذیه دانشگاه در این خصوص صحبت بیشتری کند وی پاسخ واضحی نمی داد.

نصرتی: مرکز بهداشت نظر نهایی را اعلام کرده است/ حشرات از فضای بیرونی آمدند

نصرتی روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در این خصوص به ایسکانیوز گفت: معاونت دانشجویی مرکز بهداشت و درمان دارد و پس از تصاویری که دانشجویان از حشرات تهیه کرده بودند آن را به مرکز بهداشت و درمان ارسال کردند و پس از بررسی،مرکز بهداشت و درمان نظر نهایی را اعلام کرد و مشخص شد که حشرات از فضای دیگری روی غذاها افتاده اند.

وی افزود: اگر این حشرات داخل غذا طبخ می شدند باید پخش می شدند و با اعلام نظر مرکز بهداشت و درمان مشخص شد این مشکل برای آشپزخانه نیست و پاسخ هم به دانشجویان گفته شد و قانع شدند و دیگر مشکل خاصی وجود ندارد.هیچ دانشجویی در چند وقت اخیر اعتراضی نکرده است.

روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: تا کنون دانشجویان هیچ اعتراض دیگری نداشتند و حتی تصاویر مربوط به سلف برادران هم که نشان می داد از سقف آب چکه می کند برای گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: پیگیری ها دوستانه و تعامل در فضای صمیمی مشکلات در حال انجام است و دیگر اعتراضی صورت نکرده است.ما هیچ وقت نگفتیم که دانشجویان قصد و غرضی در پیدا شدن حشرات داشته اند و هرکسی می تواند برداشت خود را داشته باشد.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 976395

وب گردی

وب گردی