تبادل تجربه‌های بین‌الملل درحوزه بهینه‌سازی انرژی

تبادل تجربه های بین‌المللی حوزه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان عنوان نشست تخصصی است که 23 آبان ماه در هتل هما تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، نشست تخصصی تبادل تجربه های بین المللی حوزه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان به عنوان یکی از برنامه های «پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان» 23 آبان ماه سال جاری برگزار می شود. هدف از برگزاری این نشست انتقال تجربه های بین المللی در زمینه بهینه سازی انرژی در ساختمان و مشارکت تمامی ذی نفعان پروژه و ایجاد شبکه ارتباطی بین آن ها است تا با استفاده از تجربیات بین المللی بتوان گام های مستحکم تر و درستی را در مسیر حرکت و اجرای پروژه برداشت.

«پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان» به عنوان پروژه ای مشترک با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دفتر برنامه عمران سازمان ملل و صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست در حال اجرا است و هدف افزایش کارایی انرژی ساختمان های مسکونی و تجاری-اداری که خود منجر به کاهش انتشار آلاینده های زیست‌محیطی می شود.
در این نشست که به عنوان یکی از برنامه های این پروژه در هتل هما برگزار می شود نمایندگانی از وزارت امور خارجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تیم پروژه سخنرانی می کنند. همچنین 4 مشاور بین المللی پروژه از کشورهای کرواسی، هند و آلمان نیز توضیحاتی را ارائه می دهند و به بیان تجربه های بین المللی و راهکارهای مورد نیاز برای اجرای پروژه می پردازند.
در این پروژه ساختمان هایی به عنوان پایلوت انتخاب شده است تا اجرای راهکارهای منتخب بهینه‌سازی مصرف انرژی و بررسی کاهش میزان مصرف در آنها عملی شود تا به عنوان الگویی نمونه و مناسب برای شهروندان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976409

وب گردی

وب گردی