سلیمی: حفظ کرامت دانشجویان وظیفه اصلی مسئولان دانشگاه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کرامت دانشجویان برای مدیران دانشگاه ها قطع به یقین باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

به گزارش ایسکانیوز، در چند روز گذشته شاهد اعتراضات دانشجویان به وضعیت بدغذایی در برخی از دانشگاه های کشور بودیم؛ پیدا شدن سوسک در غذای سلف دانشگاه تربیت مدرس مهر تاییدی بر این مدعاست. البته که این وضعیت از آغاز سال تحصیلی جدید چندین بار در دانشگاه های کشور تکرار شده است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

تا بدین لحظه هیچ کدام از مسئولان دانشگاه ها و همچنین مسئولان وزارت علوم طبق روال همیشه پاسخ گوی این موضوع نبوده اند.

در همین رابطه، علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار داشت: حفظ تکریم دانشجویان، یکی از وظایف متولیان دانشگاه هاست.

وی افزود: کرامت دانشجویان برای مدیران دانشگاه ها قطع به یقین باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد؛ این اتفاقات اخیر به صورت موردی در برخی از دانشگاه های کشور صورت گرفته است؛ اما خوشبختانه فراگیر نبوده است.

سلیمی ادامه داد: این موضوعات در دانشگاه های کل کشور عمومیت ندارد؛ البته که این اتفاقات حتی به صورت موردی نیز باید بررسی شود تا در صورت عمدی بودن با عوامل آن برخوردهای لازم صورت بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: طبق گزارشاتی که به ما می رسد این مشکلات در همه دانشگاه های کشور وجود ندارد؛ اما از نظر بنده وجود چنین مشکلاتی حتی یک مورد آن نیز درست نیست.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان باید در حفظ شأن دانشجو کوشا باشند و تلاش کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی در دانشگاه های کشور نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 976422

وب گردی

وب گردی