فناوری تعاملی آموزش عالی را دگرگون کرده است

یادگیری مبتنی بر پروژه و همکاری، محور دوره های آموزشی ابتدایی و آموزش عالی محسوب می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، موسساتی مانند دانشگاه مریلند و دانشگاه کالیفرنیا بیشتر در راستای ارتقای فناوری در فضای یادگیری و محیط دانشگاه سرمایه گذاری می کنند تا همکاری و انعطاف پذیری را در خط مقدم یادگیری قرار دهند. یکی از دلایل این امر آن است که کلاس های فعال در یادگیری محبوبیت و اثربخشی آموزشی خود را اثبات می کنند. دلیل دیگر نیز وجود امکانات بی سیم (wireless) است که به طور یکپارچه برای دانشجویان و دانش آموزان زمینه ارتباط، اشتراک گذاری و همکاری را ایجاد می کند.

از دیدگاه آموزشی، اساتید و معلمان دیگر نیازی نیست که صرفا در جلوی کلاس بایستند زیرا امکانات بی سیم آن ها را قادر می سازد تا با دانشجویان ارتباط برقرار کنند و روی صفحه نمایشگر در هر نقطه از کلاس مطالب را به نمایش درآورند. این تحول تصور افراد از کلاس های درس را تغییر می دهد.

در گذشته، به امید تسهیل استفاده از تکنولوژی برای مدرسان، بسیاری از دانشگاه ها فقط در داخل کلاس سرمایه گذاری می کردند. این ابزار معمولا باید از یک طرف به منبع اطلاعاتی وصل شود که در صورت ایجاد تغییرات می تواند زمان گیر و هزینه بر باشد؛ بنابراین دانشجویان درخواست راهی برای آسان کردن استفاده از تکنولوژی برای استفاده کنندگان کردند.

راه حل دانشگاه کالیفرنیا برای پاسخ به این درخواست، راه اندازی سیستم بی سیم بود. به طور ضروری، این یک نسخه سازمانی از سخت افزاری است که بسیاری از افراد در خانه از آن استفاده می کردند و با نصب آن، محتوا از یک لپ تاپ یا تلفن همراه به تلویزیون منتقل می شد.

در حال حاضر به جای این نوع برنامه نویسی، اساتید می توانند از شبکه بی سیم استفاده کنند که آن ها را قادر می سازد تا محتوای خود را در چندین نمایشگر به نمایش گذارند. برای استفاده از این سیستم نیازی به آموزش نیست که خود نکته ای مهم است، زیرا این تکنولوژی نیاز به یکپارچه سازی دارد و باید کاربرپسند باشد. از منظر فناوری اطلاعات، آن ها به راحتی در شبکه مدیریت می شوند و در مقیاس بزرگ کاربرد دارند. دانشجویان نیز در حال تجدید نظر در طراحی فیزیکی کلاس و حرکت به سمت کارهای گروهی هستند.

هنگامی که کالج ها شروع به مدرن سازی کلاس های درس می کنند، روند همکاری را پیش می گیرند به این گونه که تمام افراد و سرمایه گذاران باید از ابتدا با یکدیگر همکاری کنند. این همکاری ها شامل اعضای هیات علمی، متخصصین آموزشی و فناوری اطلاعات می شود.

این روزها تکنولوژی جدید قسمتی از زندگی روزمره بسیاری از افراد است. مدرسه ها و دانشگاه های نوآور سعی می کنند با استفاده از این تکنولوژی ها در کلاس درس از آنها نهایت بهره را ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976425

وب گردی

وب گردی