حسینی: عده ای به بهانه مشکلات صنفی دانشجویان، اهداف سیاسی را دنبال می کنند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده ای به اسم مشکلات صنفی، اهداف سیاسی را دنبال می کنند و به دنبال تحریک عواطف و احساسات دانشجویان هستند.

سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رسیدگی دولت و وزارت علوم به مطالبات به حق دانشجویان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که بسیار اهمیت دارد و باید تمامی دولت ها به آن توجه ویژه داشته باشند، موضوع رفاه دانشجویان و مطالبات معقول و به حق آنهاست.

وی افزود: در این میان ممکن است عده ای به اسم مشکلات صنفی، اهداف سیاسی را دنبال کنند و به دنبال تحریک عواطف و احساسات دانشجویان باشند و محیط دانشگاه را به یک محیط تنش زا تبدیل کنند.

حسینی ادامه داد: بدنه دانشجویی معمولا تقاضاهای معقولی را دارند؛ یعنی حداقل امکاناتی یک دانشجو باید داشته باشد از جمله غذای سالم، خوابگاه و آزمایشگاه را مطالبه می کنند؛ درست است در حال حاضر کشور ما با تحریم های ظالمانه مواجه است؛ اما دولت این توانایی را دارد که به دانشجویان رسیدگی بهتری انجام دهد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دانشجویان، کادر مسئولان و مدیران آینده کشور را تشکیل می دهند و لذا باید تلاش کنیم که آن ها در کمال آرامش به تحصیل ادامه دهند و مشکلات موجود ذهنشان را مشغول نکند.

وی اذعان داشت: انتظار داریم که معاونت دانشجویی دانشگاه ها و همچنین وزارت علوم در رسیدگی به مطالبات دانشجویان فعال تر عمل کنند و همچنین روسای دانشگاه نیز اولویت خود را رسیدگی به خواسته های اولیه دانشجویان قرار دهند.

حسینی تاکید کرد: هنگامی که دانشجویان احساس کنند مسئولان به نیازهای آن ها توجه دارند، قطع به یقین آن ها نیز همکاری های لازم را خواهند داشت؛ این معنا ندارد که در دانشگاه معتبری مانند دانشگاه تهران، به کتابخانه آن توجه لازم نشود.

وزیر اسبق فرهنگ در پایان گفت: مسئولان همچنین باید از ظرفیت های مردمی مانند خیرین نیز در راستای تامین مالی دانشگاه ها استفاده کنند و شرایط بهتری را برای دانشجویان مهیا کرد.

انتهای یپام/

کد خبر: 976438

وب گردی

وب گردی