ضعیف النفس‌ها فعال‌ترین کاربران  شبکه های مجازی

تعدادی از پژوهشگران دانشگاه میامی آمریکا با انجام تحقیقاتی در عرصه شبکه های اجتماعی و بررسی مطالب منتشر شده در آن، افراد حاضر در فضای مجازی را به 12 دسته مختلف تقسیم کرده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «مانیل ناوارو » تحلیلگر عرصه روانشناسی می گوید شبکه های اجتماعی دارای قدرت زیادی برای هدف قرار دادن اشخاصی هستند که دارای ثبات عاطفی نیستند و نتوانسته اند به شخصیت قدرتمند و باثباتی در طول عمر خود برسند.

یک پژوهش انجام شده توسط دانشگاه میامی آمریکا در سال 2014 بر این حقیقت تاکید دارد که تعداد پست های اشخاصی با ضعف روحی و بدون ثبات عاطفی در شبکه های اجتماعی بسیار بیش از تعداد پست هایی است که افراد دارای ثبات عاطفی به اشتراک می گذارند.

این گونه افراد با این رفتارهای خود در شبکه های اجتماعی تلاش می کنند عواطف خود را کنترل کرده و به حمایت و مقبولیت اجتماعی دست یابند که در زندگی حقیقی خود از آن محروم هستند.

در این گزارش به برخی نمونه ها در خصوص انواع مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی و نوع شخصیت پشت پرده آنها اشاره می شود:

1- عاشق سلفی

این افراد معمولاً تصاویر سلفی را به عنوان تصویر پروفایل خود یا به عنوان تصویر پس زمینه حساب شخصی خود استفاده می کنند و چنین کاربری تصاویر سلفی خود را در هر جایی از فیس بوک گرفته تا سایر شبکه ها منتشر می نماید.

2- عکاس

چنین کاربری در ابتدای روز، هنگام صبحانه، حین انجام کار و حتی هنگام رفتن به ورزشگاه نیز عکس هایی را منتشر می کند و چنین اشخاصی از هر فرصتی برای انتشار عکس در حساب های شخصی خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

3- شکست خورده های عاطفی

این دسته از افراد در واقع پست های خود در فیس بوک یا اینستاگرام را برای شریک سابق زندگی خود می فرستند و می خواهند بگویند زندگی در تنهایی و بدون وی بهتر بوده و یا می خواهند اندوه خود را نشان دهند.

4- فیلسوفانه

این افراد معمولاً جملاتی آماده و از پیش تهیه شده را منتشر کرده و به دنبال تشویق مخاطبان برای مواجهه با هفته پیش رو و تعامل با آن یا چگونگی برخورد با مشکلات زندگی هستند. به نظر کارشناسان استفاده زیاد از این گونه جملات در شبکه های اجتماعی نشان از تنهایی در زندگی و نیاز فرد به دوستی و محبت اطرافیان و پذیرفته شدن توسط دیگران حکایت است.

5- اشتراک گذارنده

این افراد عمر خود را در به اشتراک گذاشتن مطالب صفحات دیگر صرف می کنند بدون آن که به دنبال محتوای خاصی باشند. ممکن است به صورت مستقیم و یا تصادفی مطالبی را در زمینه های مختلف اجتماعی و سیاسی و دیگر موضوعات به اشتراک بگذارند و البته ممکن است اقدام به انتشار مطالبی نمایند که با اصول آنها نیز سازگار باشند.

6- شریک خوشبخت

برخی اشخاص تصاویر همسر خود را در تمام فعالیت های زندگی به اشتراک می گذارند تا با این روش از زندگی خود ابراز رضایت نمایند و البته این مسئله می تواند هنگامی جدایی از یکدیگر کاملاً متفاوت شده و فرد اقدام به حذف همه این تصاویر نماید.

7- عاشق جشن و مراسمات مختلف

این افراد در پایان هر هفته تصاویری از فعالیت ها و جشن ها و مراسمات شامی که به آنها دعوت شده اند، منتشر می کنند. شاید هدف آنها جلب توجه و علاقه به اظهار این مطلب است که زندگی اجتماعی فعالی داشته و یا حتی به دنبال جلب توجه فرد یا گروه خاصی باشند.

8- عاشق غذا

از هر چیزی که می خورند عکاسی می کنند، با وجود صفحه آنها در شبکه اجتماعی نیازی به رفتن به رستوران نیست و هر آنچه مربوط به غذا باشد در این صفحات یافت می شود.

9- دوست حیوانات

این افراد معمولاً در پی نفرت و مخالفت دیگران با آنها در شبکه های اجتماعی به وجود می آیند.

10- ورزشکار

تصاویری از مقدار پیاده روی و مقدار کالری در یک سیب زمینی را منتشر کرده و تصاویر خود در ورزشگاه را به اشتراک می گذارند.

11- مسافر

برخی هر بار که به مسافرت می روند باید مقصد خود را در حسابشان اعلام کرده و پس از بازگشتن از سفر آلبوم کاملی از تمام اماکنی را که رفته اند منتشر نمایند.

12- مرموز

افرادی در شبکه های اجتماعی حضور دارند که هیچ مطلبی را منتشر نکرده و در هیچ مسئله‌ای مشارکت نکرده و هیچ اظهار نظری نمی کنند و تنها مطالب موجود را مرور می کنند.

کد خبر: 976454

وب گردی

وب گردی