کشف یک هزارو 120 میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف یک هزار و 120 میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه در مدت 7 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر ستوانیکم شهید "محمود رفیعی" که هفته گذشته در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد، گفت: نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر را به عنوان اولویت اول برنامه های خود قرار داده و دلیل آن نیز جرایم و آسیب های اجتماعی است که در اثر این مواد خانمان سوز در جامعه پدید می آید.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این زمینه توفیقات خوبی داشته و در سال جاری 22 تن انواع مواد مخدر توسط ماموارن این فرماندهی کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام 100 باند قاچاق مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: طی این مدت، بیش از 2 هزار قاچاقچی، توزیع کننده، نگهدارنده مواد افیونی و معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: به طور حتم شهادت افسر شجاع و ارزشمند پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، عزم همکاران ما برای ادامه راهی که در پیش گرفته ایم را بیشتر کرده است.

ارتقاء فرهنگ ترافیکی مردم اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بررسی های نشان می دهد رفتار رانندگان و راکبان موتورسیکلت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، قانونمندتر شده است.

وی افزود: میزان جان باختگان موتورسیکلت سواران از 53 درصد به 42 درصد رسیده که حرکتی رو به جلو است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم ضمن اینکه باید کاری کنیم تا تعداد جان باختگان موتورسوار استان کمتر از میانگین کشوری باشد؛ با پیشینه فرهنگی که اصفهان دارد حتی می تواند الگو و الهام بخش رفتار ترافیکی برای سایر استان ها شود.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: در حوزه قانونمند شدن رانندگان خودروها نیز با افزایش 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه رو هستیم ضمن اینکه در حوزه برون شهری هم آمارها از رشد 5 درصدی رفتار ترافیکی رانندگان حکایت دارد.

احداث استودیوی پلیس اصفهان

سردار معصوم بیگی بیان کرد: به منظور اینکه بتوانیم پیام های آموزشی، هشداری و همچنین اخبار پلیس را با گستردگی بیشتری به اطلاع مردم عزیز استان برسانیم، استودیوی اخبار پلیس با همکاری شهرداری و صدا و سیمای مرکز اصفهان راه اندازی می شود.

کشف یک هزار و 120 میلیارد ریال کالای قاچاق و اموال مسروقه

سردار معصوم بیگی گفت: در حوزه مربوط به سرقت اقدامات خوبی در 7 ماهه امسال انجام شده و قرارگاه مبارزه با سرقت در مرکز استان و نیز تمامی شهرستان ها فعال شدند تا بتوانیم با سارقان با تحرک بیشتری مقابله کنیم.

وی از متلاشی شدن 94 باند سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: اکثر این باندها مربوط به سرقت منزل، داخل خودرو، اماکن خصوصی احشام است، ضمن اینکه دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد و کشف اموال مسروقه نیز بیش از 150 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به کشف یک هزار و 120 میلیارد ریال اموال مسروقه و کالای قاچاق از سوی پلیس استان در مدت مذکور اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان می دهد که چابکی نیروهای پلیس استان در این2 بخش نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان 42 درصد رشد داشته و مقابله با باندهای قاچاق کالا و ارز نیز در این مدت 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش 40 درصدی کشف کلاهبرداری ها

سردار معصوم بیگی به رشد 14 درصدی جعل و 30 درصدی کلاهبرداری طی این مدت اشاره و تصریح کرد: البته میزان کشفیات ما در حوزه جعل 17 درصد و در کلاهبرداری 40 درصد افزایش داشته که این نشان می دهد نیروی انتظامی کارش را در این حوزه به خوبی انجام می دهد؛ معتقد هستم اگر مردم هوشیاری و خودپلیسی خود را بیشتر کنند با وقوع جرایم کمتری در این حوزه ها روبه رو می شویم.

شناسایی 40 انبار احتکار کالا

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان گفت: در زمینه شناسایی و مقابله با افراد سودجویی که در شرایط اقتصادی حاضر به احتکار کالاهای اساسی مردم می پردازند اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از 250 انبار در سطح استان مورد بررسی قرار گرفتند؛همچنین 40 انباری که اجناس احتکاری در آنها نگهداری می شدند شناسایی و با حکم مقام قضائی پلمب شدند.

رشد 2 برابری شرکت مردم اصفهان در پیاده روی اربعین

به گفته سردار معصوم بیگی، در همایش پیاده روی اربعین امسال بیش از 150 هزار نفر از شهروندان اصفهانی ویزا دریافت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 2 برابری برخوردار بوده است.

رشد 70 درصدی کشفیات جرایم فضای مجازی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا همچنان با افزایش وقوع جرایم رو به رو هستیم، به افزایش 126 درصدی جرایم سایبری در 7 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تصریح کرد: میزان کشفیات این پلیس نیز 70 درصد رشد داشته است؛ معتقد هستیم مردم باید هوشیاری و سواد خود در استفاده از فضای مجازی را ارتقاء دهند.

وی اضافه کرد: برداشت های اینترنتی همچنان در رتبه اول پرونده های جرایم فضای مجازی استان است و پس از آن کلاهبرداری و مزاحمتی های اینترنتی بیشترین فراوانی را دارند.

مصالحه 73 درصدی پرونده ها در واحدهای مشاوره پلیس

سردار معصوم بیگی گفت: هر ماه 100 هزار نفر توسط کارشناسان آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تحت آموزش های پلیسی قرار می گیرند ضمن اینکه کارشناسان مشاوره این معاونت که در کلانتری ها مستقر هستند نیز موفق شدند، طی این مدت 73درصد پرونده های قضائی را به مصالحه ختم کنند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است.

گفتنی است، در پایان این نشست تعدادی از خبرنگارانی که بیشترین همکاری را در انعکاس اخبار پلیس در طول هفته ناجا با مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان داشتند توسط فرمانده انتظامی استان مورد تقدیر قرار گرفتند.


انتهای پیام/

کد خبر: 976463

وب گردی

وب گردی