تلفن همراه را هنگام خواب از خود دور کنید

اداره بهداشت کالیفرنیا ضمن هشدار نسبت به استفاده طولانی مدت از تلفن همراه و ارتباط آن با بسیاری از بیماری ها، برخی از دستور‌العمل ها را برای کاهش خطرات ناشی از سیگنال های بی سیم صادر کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بسیاری از ما عادت داریم گوشی های تلفن همراه خود را دائماً حتی در رختخواب نیز همراه خود داشته باشیم؛ اما برخی پژوهش های انجام شده اخبار بسیار بدی برای این افراد دارد.

اداره بهداشت کالیفرنیا نسبت به مضرات بسیار خطرناک این رفیق کوچکی که همیشه همراه داشته و هنگام خواب نیز در کنار ما قرار دارد هشدار داد.

این مرکز بهداشتی اعلام کرد گوشی های تلفن همراه هنگام دریافت و ارسال اطلاعات از آنتن های مخابراتی تلفن همراه از خود سیگنال های رادیویی بی سیم (RF) صادر کرده که می تواند در برخی اوقات بسیار خطرناک باشد.

اما این ابهام به خودی خود زنگ هشدار را به صدا در می آورد، تلفن های همراه زمانی زیادی نیست که اختراع شده اند؛ بنابراین مشخص کردن مضرات بلند مدت آن مشکل بوده و این به معنای آن است که خطر آن هنوز در حال پیشروی است.

بر همین اساس اداره بهداشت کالیفرنیا برخی دستور العمل ها را برای سلامتی جسمی در برابر تلفن های همراه صادر کرده است تا برخی امور بسیار پوشیده در این امر مشخص شود که از جمله آنها ارتباط استفاده طولانی مدت از تلفن همراه با انواع سرطان و دیگر مشکلات جسمی دیگر است.

از جمله این بیماری های خطرناک می توان به سرطان مغز، تومورهای عصب شنوایی، غدد بزاقی و کاهش تعداد اسپرم، کاهش نشاط، سردرد و دیگر آثار آن بر یادگیری، حافظه، شنیدن، رفتار و خواب اشاره کرد.

با وجود آنکه هنوز ارتباطی قطعی میان استفاده از تلفن های همراه و این بیماری ها ثابت نشده است؛ اما این مسئله نباید ما را از کاهش خطرات ناشی از در معرض سیگنال های بی سیم قرار گرفتن غافل کند.

بنابراین اداره بهداشت کالیفرنیا اقدام به صدور توصیه های ذیل نموده است:

1- تلفن همراه را دور از بدن خود نگاه دارید، حتی فاصله چند قدمی تفاوت زیادی ایجاد می کند، تا حد ممکن از هندزفری های بلوتوثی استفاده کنید و به جای صحبت کردن با تلفن همراه پیامک ارسال کنید، هنگام دریافت یا ارسال فایل های با حجم بالا تلفن همراه را از خود دور نگاه دارید و آن را در جیب پشت گذاشته و یا به جای آن تلفن همراه خود را در یک کیف نگهداری نمایید.

2- استفاده نکردن از تلفن همراه هنگامی که حجم بالایی از سیگنال های بی سیم را ارسال می کند؛ این عملکرد تلفن همراه برای زمانی است که سیگنال ها ضعیف است (زمانی که تنها یک یا دو خط از آنتن تلفن همراه شما پُر است) و هنگامی که در اتومبیل با سرعت زیاد قرار دارید از پخش صدا یا ویدئو و یا دریافت و ارسال فایل های با حجم بالا خودداری نمایید.

3- تلفن همراه هنگام خواب نزدیک سر شما نباشد، هنگام خواب تلفن همراه خود را در حالت پرواز قرار داده و آن را حداقل در چند متری خود قرار دهید و این به معنای آن است که از این پس تلفن همراه شما نباید هنگام خواب زیر متکای شما باشد.

4- برداشتن هندزفری هنگامی اتمام تماس چرا که هندزفری ها حتی در حالت عدم استفاده از تلفن همراه مقدار کمی سیگنال بی سیم صادر می کند؛ بنابراین با وجود استفاده از هندزفری بهتر از قرار دادن تلفن همراه کنار سر هنگام صحبت کردن با آن است اما باید هر چه بیشتر از در معرض سیگنال های بی سیم قرار گرفتن خودداری کرد.

5- به سپرهای تشعشعات و محصولاتی از این قیبل که در بازار وجود داشته و مدعی جلوگیری از سینگال های بی سیم، الکترومغناطیس و تشعشعات تلفن های همراه است اعتماد نکنید، بر اساس اعلام کمیته تجارت فدرال آمریکا تمام محصولات از این دست در برخورد با سیگنال های تلفن همراه می تواند خطرناک تر عمل کند و شاید انرژی بالاتری نسبت به سیگنال های رادیویی ایجاد کرده و کاملاً نتیجه ای عکس داشته باشد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است کودکان بیش از بزرگسالان در خطر قرار دارند؛ زیرا مغز و جسم آنها در برابر سیگنال های بی سیم بسیار کوچکتر و ضعیف تر بوده و تاثیرات بیشتری بر آنها دارد. در زمانی که هنوز بحث هایی در خصوص تاثیر کمتر سیگنال های بی سیم بر کودکان وجود دارد، مطالعات کنونی در دسترس بیانگر آن است که کودکان و نوجوانان در معرض از دست دادن شنوایی یا احساس صدای زنگ در گوش، سردرد و کاهش سطح کلی سلامتی خود قرار دارند.

کد خبر: 976464

وب گردی

وب گردی