صدیقی:  خوابگاه‌های دانشجویی تا دو سال آینده به رتبه یک و دو ارتقا پیدا می‌کنند

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تا ۲ سال آینده تمام خوابگاه‌های دانشجویی کشور با مشارکت صندوق رفاه و دانشگاه‌ها به رتبه یک و دو ارتقا می‌یابند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی صدیقی در مراسم افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه گیلان که با حضور مهندس ذوالفقار یزدان مهر مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی گیلان، مدیران دانشگاهی و استانی و اعضای شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد، خوابگاه (سرای دانشجویی) جدید دختران دانشجوی دانشگاه گیلان به متراژ ۲۷۰۰ متر مربع با ظرفیت ۳۰۰ دانشجوی دختر و مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و ساختمان اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های فوق برنامه این دانشگاه به متراژ ۶۴۷ متر مربع به بهره برداری رسید.

مجتبی صدیقی در مراسم افتتاح خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه گیلان، یکی از دانشگاه‌هایی است که آبروی آموزش عالی کشور به حساب می‌آید، اظهار داشت: در عرصه خوابگاهی در سطح دانشگاه‌ها دچار کمبود ظرفیت و مشکل فرسودگی هستیم و اسکان بیش از ظرفیت خوابگاه‌ها یکی دیگر از مشکلات خوابگاهی کشور است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در کنار ساخت خوابگاه‌های جدید به دنبال ارتقای خوابگاه‌های قبلی هستیم، از وجود هزار و ۵۰ باب ساختمان خوابگاهی در کشور خبر داد.

صدیقی در خصوص رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی کشور گفت: در برنامه وزارت علوم، خوابگاه‌های رتبه ۵ جمع‌آوری و بهسازی خوابگاه‌های رتبه ۴ نیز توسط صندوق رفاه دانشجویان رو به اتمام است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با مشارکت صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه‌ها تا ۲ سال آینده تمام خوابگاه‌های کشور به رتبه یک و دو ارتقا یابند.

معاون وزیر علوم در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز بین المللی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: حرکت دانشگاه گیلان در جذب دانشجویان غیرایرانی اقدامی مهم و موثر است.

صدیقی با بیان اینکه جذب دانشجویان کشور‌های همسایه یکی از برنامه‌های وزارت علوم است، گفت: امسال تعداد قابل توجهی از مدرسان کشور افغانستان برای گذراندن تحصیل در ایران پذیرش شده‌اند.

احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این آیین از کلیه دست اندرکاران و حامیان ایجاد بنای خوابگاهی دانشگاه گیلان تشکر کردو گفت: تغییر نسبت جنسیتی دانشجویان و افزایش دانشجویان دختر، کمبود خوابگاه دانشجویان دختر را یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران دانشگاه ساخته که با افتتاح این مجتمع تا حدود زیادی از این دغدغه کاسته شده است.

رضی در ادامه و با اشاره به زمان محدود و حجم کار بسیار زیاد برای بهره برداری از این مجتمع، این اقدامات را به عنوان نمونه‌ای از تلاش جهادی دانست و با توجه به تجربه کسب شده، خواستار حمایت وزارت علوم برای آغاز عملیات اجرایی ساختمان دوم این مجتمع شد.

در پایان این مراسم مهندس ناصر حمیدزاده مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه گیلان به تشریح روند نوسازی، مقاوم سازی و تجهیز این مجتمع خوابگاهی پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 976481

وب گردی

وب گردی