استانداردهای فضای آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد باید ارتقا یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: درحال حاضر، استاندارهای فضای آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی باید ارتقا بیشتری یابد و مهم‌ترین مساله ای که در جذب هر دانشگاهی وجود دارد کارآفرینی و مهارت محور بودن یک دانشگاه است

دکتر یدالله رجائى رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره چگونگی قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاه نخست آموزش عالی کشور تا سال 1404 گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه خصوصی با ایجاد شعبی در پایتخت فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آن گسترش شعبه‌های مختلف این دانشگاه بزرگ کشور در سراسر ایران آغاز شده تا جایی که این توسعه کمی منجر به افزایش شعبه‌‌های دانشگاه آزاد در دورترین و محروم ترین نقاط ایران شد به گونه‌ای که امکان تحصیل برای اقشار محروم را فراهم کرده است.

وی افزود: بعد از گسترش کمی دانشگاه آزاد اسلامی توسعه کیفی این دانشگاه و اهمیت به نسبت استاد به دانشجو و چگونگی انتخاب عضو هیات علمی مورد توجه قرار گرفت. درحال حاضر، استاندارهای فضای آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی باید ارتقا بیشتری یابد و مهم‌ترین مساله ای که در جذب هر دانشگاهی وجود دارد کارآفرینی و مهارت محور بودن یک دانشگاه است که باید مورد توجه قرار گیرد و نیروهای متخصصی پرورش دهد که مورد نیاز بخش‌های مختلف در کشور باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان یاد آورشد: باید ارتقا کیفی در زمینه‌‌های آموزشی و پژوهشی را به سمت یک دانشگاه کار آفرین سوق دهیم که مستلزم کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌هاست. دانشگاه آزاد اسلامی امکانات مناسب آموزشی و پژوهشی در اختیار دارد که نیازمند نظارت بیشتر در جهت ساماندهی این امور برای حرکت به سوی تعالی بیشتر دانشگاه است.

رجائى تاکید کرد: آنچه مسلم است، افزایش ارتقا کیفی و سطح آموزشی در کنار کار آفرین بودن از عوامل مهم در جذب دانشجوست که توجه به این عوامل تاثیر گذار منجر به بالارفتن جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی و قرار گرفتن در جایگاه نخست تا سال 1404 خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976504

وب گردی

وب گردی